سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 132169

سلامت نیوز: یک متخصص بیماریهای عفونی و آلرژی گفت: حتی مقادیر کم سم حشرهکشها، باعث ایجاد ناهنجاری و بیماریهای تنفسی در انسان میشود.

 

دکتر عباس آزادی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: حشرهکشها اصولا یک ماده شیمیایی و ترکیباتی ارگانوفسفره هستند، اثبات شده این ترکیبات سرطانزا بوده و بر روی سیستم تنفسی کاملا تاثیر دارند و باعث ایجاد آلرژی در انسان میشوند.

 

وی افزود: مصرف و تماس این ترکیبات توسط زنان باردار سبب ایجاد ناهنجاریهای جنینی میشود و باید استفاده از این ترکیبات، حتی نوع بدون بو به شدت پرهیز شود.

 

دکتر آزادی بیان کرد: اگر استفاده از این ترکیبات بسیار ضرورت داشت، نوع استفاده از آنها تابع شرایطی است. باید در اتاقی که از این ترکیبات در آن استفاده میشود چهار تا پنج ساعت بسته باشد و فرد در هوای آن تنفس نکند. پس از طی این مدت در و پنجرههای اتاق، باز و تهویه هوا در آن صورت گیرد.

 

این متخصص بیماریهای عفونی و آلرژی با تاکید بر اینکه هرگز این مواد را بدون استفاده از ماسک در فضا اسپری نکنید، خاطرنشان کرد: گرچه مقادیر سم این ترکیبات بنابر اظهارات تولیدکنندگان آنها کم است، اما همین مقدار کم ممکن است باعث ایجاد ناهنجاری و بیماریهای تنفسی در انسان شود.

 

وی توصیه کرد: بهتر است برای جایگزین این ترکیبات، از لامپهای نورانی حشرهکش(حشرهکشهای برقی) استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha