سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 132171

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو علایم و چگونگی درمان بیماری گال را توضیح داد.

دکتر غلامرضا عشقی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این بیماری توسط انگل‌هایی در زیر پوست ایجاد می‌شوند و در آن جا زندگی می‌کنند. بیماری گال در حاشیه شهر شیوع بیشتری دارد. افرادی که در سنین کودکی و پیری قرار داشته یا در مناطق کوچک زندگی می‌کنند به علت رعایت نکردن بهداشت، بیشتر از دیگران با این بیماری درگیر می‌شوند.

 

وی خارش شدید در قسمت‌های مختلف پوست، لای انگشتان، دست و پا، اطراف سینه، کمر و زیر بغل را از علایم بیماری گال عنوان کرد و گفت: در خانواده‌ای که فردی به بیماری گال مبتلا می‌شود به علت واگیر بودن آن، همه افراد خانواده باید تحت درمان قرار گیرند و افراد بیمار نیز وسایلی از جمله حوله، لحاف و ملحفه را که از عوامل انتقال است، مجرا کنند.

 

این متخصص پوست و مو با اشاره به روش درمان بیماری گال تصریح کرد: این بیماری با کرم یا قرص‌های مربوطه درمان می‌شود، اما بهتر است توسط پزشک متخصص تجویز و به مدت دو هفته استفاده شود. درمان آن نیز قطعی بوده و به سرعت بهبود می‌یابد.

 

وی با اشاره به یک نوع دیگر از بیماری گال گفت: نوع دیگر این بیماری از طریق حیوانات خانگی منتقل می‌شود. علائم این دو بیماری مشابه یکدیگر بوده و تنها نوع انگل متفاوت است که توسط پماد مخصوص درمان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha