مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت گفت: 550 قلم كالای پزشكی در ایران تولید می‌شود كه با اجرای طرح ارتقای كیفی این محصولات 120قلم از این وسایل تا آخر امسال گواهی استاندارد اروپا یا CE مارك را می‌گیرند.

رضا مسائلی امروز در هفدهمین كنگره علمی سالانه پروتز دندان در تالار وزارت كار افزود: در زمان حاضر 2 هزار شركت تجهیزات پزشكی داخلی و 550 نمایندگی كمپانی‌های خارجی تولید كننده تجهیزات پزشكی در ایران ثبت شده‌اند و بعد از اجباری شدن ثبت این شركت‌ها اكنون همه اطلاعات مربوط به این شركت‌ها در وزارت بهداشت موجود است و از طریق وب سایت اداره كل تجهیزات پزشكی این وزارتخانه در اختیاران كاربران قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد:‌ از بین 2 هزار شركت تجهیزات پزشكی فعال در كشور، 450 شركت تولیدی هستند كه 550 محصول نهایی را تولید می‌كنند، بقیه این شركت‌ها نیز در امور دیگری مانند توزیع، واردات و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشكی فعال هستند.
وی گفت: عزم جدی وزارت بهداشت كمك به ارتقای كیفی محصولات داخلی در حوزه تحهیزات پزشكی است و تلاش می‌كنیم با مشاوره دادن به این شركت‌ها و دادن تسهیلات، زمینه گرفتن گواهی CE مارك اروپا را كه نشانه تائیدیه اروپاست برای آنها فراهم كنیم. تا هم شاهد ارتقای كیفی این محصولات باشیم و هم زمینه صادرات این اقلام به خارج فراهم شود.
مسائلی افزود: تاكنون 80 تا 90 قلم از كالاهای پزشكی تولید شده در ایران قرارداد ارتقای كیفی را برای دریافت CE مارك اروپا منعقد كرده‌اند.
مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت همچنین از تصویب و ابلاغ آیین نامه تجهیزات پزشكی در سال جاری و نیز تصویب دستورالعمل مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی با همكاری ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داد.
مسائلی همچنین گفت: تقویم نمایشگاه‌های تجهیزات پزشكی در سال 88 بر اساس ضوابط جدید وزارت بهداشت آ‌ماده شده است كه به زودی در مورد آن اطلاع رسانی می‌شود، این ضوابط در مورد نمایشگاه‌های مواد دندانی هم اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha