عضو کمیسیون انرژی مجلس٬ با انتقاد از آلودگی هوای استان خوزستان و بی‌توجهی سازمان حفاظت محیط زیست٬ گفت: دولت برای مقابله با ریزگردها که سالانه بیش از 22 هزار نفر را راهی بیمارستان می‌کند هیچ اقدام قابل قبولی نکرده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون انرژی مجلس٬ با انتقاد از آلودگی هوای استان خوزستان و بی‌توجهی سازمان حفاظت محیط زیست٬ گفت: دولت برای مقابله با ریزگردها که سالانه بیش از 22 هزار نفر را راهی بیمارستان می‌کند هیچ اقدام قابل قبولی نکرده است.

جواد سعدون زاده در گفت وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از اوج‌گیری آلودگی هوا در استان خوزستان٬ گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون اقدام قابل قبولی در راستای بهبود هوای این استان انجام نداده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم٬ با بیان اینکه چندین سال است که علاوه بر آلودگی‌‌های مختلف هوا و آب در استان خوزستان بحث جدیدی به نام ریزگردها وارد شده٬ افزود: ریزگردها فشار سنگینی به مردم و کشاورزی و صنعت برق استان وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید توجه جدی به موضوع آلودگی استان خوزستان و ریزگردهای آن داشته باشد٬ تصریح کرد: معضل آلودگی این استان و همچنین ریزگردهای آن آسیب‌های جدی تنفسی برای مردم در بر داشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه یکی از تبعات افزایش ریزگردها خشکسالی‌ است٬ گفت: خشکسالی پی در پی باعث هجوم آلودگی‌ها٬ گردو غبار و همچنین ریزگردهای کشورهای همجوار به کشور ما شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر گردو خاک های بسیاری از کشورهای همسایه وارد کشورمان به ویژه استان خوزستان شده که تنفس را برای مردم دشوار و بسیاری از آن‌ها را راهی بیمارستان کرده است.

سعدون‌زاده با بیان اینکه بسیاری از مناطق استان خوزستان نیازمند مالچ‌پاشی برای تثبیت شن و ماسه‌های روان هستند٬ گفت: در منطقه هورالعظیم در ارتفاعات ماسه‌ای و جاهای دیگر اقدام جدی برای این مهم صورت نگرفته و این باعث شده ما به طور مرتب گرد و غبارها و ریزگردها را در سطح استان خوزستان شاهد باشیم که این مسائل جانبی و تبعات بسیاری را به دنبال داشته است.

 
دولت آلودگی هوای استان خوزستان را جدی بگیرد

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: لازم است دولت بحث آلودگی هوای استان خوزستان را جدی گرفته و با مالچ پاشی نقاط ماسه‌ای از بروز بیشتر آلودگی در نتیجه ریزگردها جلوگیری کند.

وی گفت: اقدام دیگری که دولت باید برای بهبود وضعیت هوای استان خوزستان مدنظر داشته باشد جدی گرفتن بحث کمربند سبز در این استان است.

وی با یادآوری آلودگی‌های محیطی در استان خوزستان٬ گفت: هر ساله با نخستین باران بسیاری از مردم راهی بیمارستان می‌شود که این موضوع در سال گذشته به بستری شدن 22 هزار نفر در بیمارستان منجر شد و امسال نیز رقمی در همین حدود بیمار شدند.

سعدون‌زاده گفت: امسال 70 نفر از مردم راهی بخش‌های مراقبت‌های ویژه شدند در حالی که سال گذشته 13 نفر بودند که این هشداری برای سلامت مردم در این استان است.

وی با یادآوری آغاز بررسی آلودگی‌های‌ زیست محیطی در استان خوزستان٬ گفت: کارگروهی از مسئولان استانی در حال بررسی آلودگی‌ها بوده تا بدین ترتیب راهکاری برای بهبود وضعیت هوا پیدا کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه اقدامات سازمان محیط زیست برای بهبود هوای استان خوزستان قابل قبول نیست٬ گفت: تعلل این سازمان در بهبود هوای این استان به اوج‌گیری آلودگی‌ها در بعضی روزها دامن زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha