رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با بررسی دقیق حوادث رانندگی در راه های کشور و تجزیه و تحلیل آن، حدود 80 درصد تصادفات و تلفات جاده ای دارای منشا خطاهای انسانی هستند.

سلامت نیوز: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با بررسی دقیق حوادث رانندگی در راه های کشور و تجزیه و تحلیل آن، حدود 80 درصد تصادفات و تلفات جاده ای دارای منشا خطاهای انسانی هستند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داود کشاورزیان بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در رانندگی و نهادینه کردن رفتار و فرهنگ صحیح رانندگی تاکید کرد و افزود: با فرهنگ سازی و نهادینه شدن رانندگی صحیح باید از افزایش حوادث رانندگی در راه های کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به وجود حدود 18 میلیون خودرو، شش میلیون موتور و 80 هزار کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و فرعی و بالغ بر یکصد هزار کیلومتر راه روستایی در کشور، گفت: در نگاه کلان شاید چنین تصور شود که بخش اندکی از تصادفات و سوانح رانندگی برون شهری مربوط به وضعیت جاده ها و یا وسایل نقلیه باشد، اما در نگاه خرد و تجزیه و تحلیل دلایل تصادفات و بررسی شاخص های مختلف حاکی از آن است که حدود 80 درصد تصادفات و تلفات جاده ای منشا انسانی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: کاهش تلفات سوانح رانندگی در جاده های کشور عزم جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس و دیگر دستگاه های ذیربط است و با اعمال قانون و بخش دیگری از آن با توسعه و ترویج فرهنگ و رفتارهای رانندگی امکان پذیر است و رادیو با برنامه صدای راهبران بستر و ظرفیت مناسبی در این زمینه محسوب می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از آمادگی این سازمان برای هر نوع اقدام و تلاش فرهنگی جهت ارتقا ایمنی و سفر هموطنان در راه های کشور خبر داد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت این رسانه و اصلاح برخی عادات فرهنگی نادرست از سوی عده قلیلی از رانندگان، می توان به کاهش حوادث رانندگی در کشور امیدوار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha