چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 132311

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بیش از 95 درصد از شکایات عرصه تخصصی پوست و مو مربوط به دخالت افراد غیر متخصص یا متخصصان غیر مرتبط با رشته پوست است.

سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بیش از 95 درصد از شکایات عرصه تخصصی پوست و مو مربوط به دخالت افراد غیر متخصص یا متخصصان غیر مرتبط با رشته پوست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن اعتماد زاده در حاشیه چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران که در هتل المپیک تهران برگزار می شود، افزود: برخی از پزشکان عمومی و متخصصین غیر مرتبط با درج عناوین تخصصی و غیر واقعی به صرف اینکه از دوره های کوتاه مدت شرکت کرده و گواهی حضور دریافت کرده اند با مداخله در امور تخصص پوست و مو موجب بروز عوارض و پیامدهای ناگوار برای بیماران می شوند.

وی گفت: به دلیل عدم تظارت دقیق بر روند درمانی برخی پزشکان شاهد تبلیغ آنان در مواردی غیر مرتبط با رشته تخصصی هستیم که گاهی حتی  با درج عناوین جذاب برای بیماران در اموری همچون تزریق ژل و بوتاکس، لیزر و جراحی های پوست دخالت کرده و بیماران را با عوارض مواجه میکنند .

اعتماد زاده با اشاره به اینکه نبود نظارت های دقیق موجب ورود بی ضابطه برخی تجهیزات و لوازم پزشکی از جمله دستگاه های لیزر به کشور و مطب پزشکان غیر متخصص یا حتی آرایشگاه ها شده است، افزود: القاء نیازهای درمانی نابجا برای هموطنان موجب انجام اعمال غیر ضروری با هزینه و عوارض بالا خواهد شد .

بازرس انجمن متخصصین پوست ایران به جعل عناوین تخصصی و بدون همخوانی با مدرک تحصیلی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: از هر 20 مورد پرونده شکایت در عرصه تخصصی پوست و مو تنها یک مورد مربوط به متخصصین پوست است و آن نیز با گذر زمان بهبود می یابد ولی عوارض و مشکلات دخالت های پزشکی مخرب بوده و شاید سالهای سال با بیماران همراه و غیر قابل جبران باشد.

چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران تا جمعه پنجم دی ماه در هتل المپیک تهران ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha