رییس اداره آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نمک، شکر و هروئین در جهان به عنوان سه سم سفید شناخته شده اند، افزود: نمک بیشتر از هروئین در ایران جان مردم را می گیرد اما این کشتارها خاموش است.

نمک بیشتر از هروئین در ایران جان می گیرد!

سلامت نیوز: رییس اداره آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نمک، شکر و هروئین در جهان به عنوان سه سم سفید شناخته شده اند، افزود: نمک بیشتر از هروئین در ایران جان مردم را می گیرد اما این کشتارها خاموش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «شهرام رفیعی فر» در نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف نمک گفت: بیشتر مردم کشور از سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان جان خود را از دست می‌دهند که نمک عامل مشترک آنها است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده که مردم کشور به طور متوسط روزانه 310 گرم نان می خورند و با این میزان نان، پنج گرم نمک مصرف می شود، بنابراین دیگر نیازی به مصرف نمک اضافه نیست، اما مردم رعایت نمی کنند.

رییس اداره آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: بیشتر سازمان ها و دستگاه های دولتی برای پذیرایی های جلسات خود کیک، شیرینی و بیسکویت تهیه می کنند ، در حالیکه در تهیه میوه ملاحظه داشته و آن را تشریفات می دانند.

رفیعی فر گفت: نتیجه این امر و مصرف زیاد نمک موجب شده تا از هر 10 نفر در کشور سه نفر فشار خون داشته باشند.

وی تاکید کرد: بنابراین لازم است تغییراتی در تولید محصولات صنایع، قوانین و سواد تغذیه ای اتفاق بیافتد.

رفیعی فر ادامه داد: کودکان محصول انتخاب شده والدین خود را مصرف می کنند، بنابراین خانواده ها با مصرف بیش از حد نمک، احتمال مرگ کودکان را به دلیل سکته های قلبی و مغزی افزایش می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha