دبیر دبیرخانه آموزش طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت گفت: از آنجا که تشخیص بیماری با طب سنتی از طریق اطلاعات فردی بیمار و تحقیق درباره مزاج وی راحت تر صورت می گیرد این شیوه کمترین آثار سوء را در بیمار بر جای می گذارد.

دکتر یعقوب امن زاده در گفت و گو با ایرنا گفت: کنترل و حفظ نظام سلامت بدن انسان، رابطه مستقیمی با تغییرات حرارت بدن وی دارد.
وی با اشاره به اینکه هر چه میزان دمای بدن انسان بالاتر یا پایین تر از حد معمول باشد، سیستم ایمنی بدن فرد بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد، خاطر نشان ساخت: توجه به طب سنتی در این زمینه مخاطرات موجود را به حداقل می رساند.
امن زاده روش درمانی طب سنتی را بسیار اقتصادی تر از دیگر شیوه های درمانی برشمرد.
رییس هیئت مدیره کنگره نیز با انتقاد از کم توجهی و عدم استفاده از تجربیات کهن ایران در پزشکی این سوال را مطرح کرد که چرا می بایست کتابهای بزرگانی همچون ابن سینا و ابوریحان بیرونی در علوم مختلف توسط غربیان ترجمه شود و مورد استفاده قرار گیرد، ولی این کتابها با بی مهری پزشکان ایرانی روبرو شود؟
اولین کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل روز سه شنبه 7 آبان در مجتمع پیامبر اعظم در ساری شروع به کار کرده است و تا روز جمعه 10 آبان ماه به کار خود ادامه می دهد.
در این کنگره 19 میهمان خارجی که همگی صاحب کتاب یا تجربه موفق در زمینه طب سنتی هستند از کشورهای آمریکا، کانادا، هند، پاکستان و بنگلادش حضور دارند.
این کنگره با همت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری دبیرخانه آموزش طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha