چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 132320

شروع فصل زمستان بسیاری از افراد را به استفاده از بخاری وامی‌دارد، اما اگر از این وسیله به طور ایمن استفاده نشود، ممکن است به سوختگی و آتش‌سوزی منجر شود.

سلامت نیوز:شروع فصل زمستان بسیاری از افراد را به استفاده از بخاری وامی‌دارد، اما اگر از این وسیله به طور ایمن استفاده نشود، ممکن است به سوختگی و آتش‌سوزی منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، این نکات را درباره استفاده از بخاری در نظر داشته باشید:

    بخاری باید دست کم در فاصله یک کمتری از مبلمان یا سایر اقلام قابل‌اشتعال مانند پرده‌ها یا تختخواب قرار داده شود.

    بخاری را روی فرش یا قالیچه قرار ندهید؛ آن را بر روی یک سطح سفت و تراز در جایی که در کودکان به آن نخورند قرار دهید.

    هرگز بخاری را هنگامی که فرد بزرگسالی در اتاق نیست، روشن باقی نگذارید و هرگز مایعات قابل‌اشتعال را در نزدیکی آن قرار ندهید.

    ایمن‌ترین بخاری برای استفاده در خانه بخاری برقی است. بخاری برقی باید به طور مستقیم به پریز روی دیوار متصل شود. اگر استفاده از سیم اتصال لازم است، از کابل قوی با سیم گیج ۱۴ یا بزرگتر استفاده کنید. بخاری برقی باید یک سوئیچ ایمنی داشته باشد که در صورت افتادن بخاری، المنت آن را خاموش کند.

    هیچگاه بخاری احتراقی بدون دودکش را در خانه استفاده نکنید. این بخاری‌ها فقط برای استفاده در فضای باز هستند.

    اگر از بخاری احتراقی دودکش‌دار در خانه‌تان استفاده می‌کنید، توصیه‌های سازنده را برای سوخت‌رسانی به آن را رعایت کنید و فقط از سوخت مجاز استفاده کنید. هر سال بخاری را برای برای وارسی به تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید. هیچگاه هنگامی که بخاری داغ است، آن را با سوخت پر نکنید. محفظه سوخت را به طور کامل پر نکنید- برای انبساط سوخت جا بگذارید. سوخت را در خارج از خانه ذخیره کنید.

    المنت گرم‌کننده یا شعله بخاری باید درون محفظه ایمنی قرار داشته باشند. هرگز بخاری احتراقی (نفتی یا گازی) را هنگام خوابیدن روشن باقی نگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha