چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 132325

تکنسین بیهوشی بیمارستان صدوقی یزد درباره ماجرای ضرب و شتم سوپروایزر اتاق عمل ضیحاتی ارائه داد.

سلامت نیوز: تکنسین بیهوشی بیمارستان شهید صدوقی یزد که شاهد کتک خوردن یک پرستار زن در اتاق عمل این بیمارستان بود برای روشن شدن ابعاد واقعی این اتفاق توضیحاتی ارائه داد.


محسن فخرالفخر تکنسین بیهوشی اتاق عمل بیمارستان صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز درباره ماجرای ضرب و شتم سوپروایزر اتاق عمل بیمارستان صدوقی یزد از سوی یک پزشک؛ گفت:« ضرب و شتم به آن صورت که مطرح شده؛ نبوده است.این پزشک به تازگی برای پیوند کلیه به بیمارستان صدوقی آمده بود که به دلیل کمبودها و نداشتن کمد برای تعویض لباس، روز حادثه برای اعتراض به این وضعیت به صورت نمادین با کت و شلوار و کفش به اتاق عمل وارد شده است».


وی ادامه داد:«سوپروایزر اتاق عمل در واکنش به این اقدام چندین بار به پزشک تذکر داده است اما وی زیربار نرفته و عنوان کرده من امروز می خواهم با این لباس ها به اتاق عمل بروم. سوپروایزر به درخواست رییس بیمارستان به عنوان مسئول اتاق عمل شروع به گرفتن عکس از این پزشک می کند که همین مسئله موجب بروز درگیری و در نهایت ضرب و شتم سوپروایزر می شود».


وی با اشاره به عذرخواهی پزشک بعد از گذشت چند روز از ماجرا؛گفت:«پزشک عنوان کرده قصد ضرب و شتم نداشته اما به دلیل عکس گرفتن عصبانی شده است؛اما سوپروایزر عذرخواهی پزشک را قبول نکرده و اقدام به شکایت کرده است.البته رییس دانشگاه از این خانم نیز اعلام حمایت کرده و قول پیگیری ماجرا را داده است».


وی در پاسخ به اینکه آیا این اقدام به اصطلاح نمادین پزشک(ورود با کت و شلوار به اتاق عمل) موجب به خطر افتادن جان بیماران نمی شود؛ گفت:« بله. زمانی که پزشک به اتاق عمل وارد می شود یک بیمار از ناحیه کمر تحت عمل جراحی قرار داشته است و چنین عمل هایی ریسک عفونت بالایی دارد و یکی از معضلات ما این است که آمار عفونت اتاق عمل ما بالا است چه رسد به اینکه بدون لباس مخصوص هم وارد اتاق عمل شوند».


تکنسین بیهوشی بیمارستان صدوقی یزد در پایان گفت:« بخش پیوند بیمارستان راه اندازی شده است اما بخش اتاق عمل بیمارستان تجهیز نشده و به صورت سمبلیک راه اندازی شده است و بعد از افتتاح آن توسط وزیر، در آن بسته شده است و عملا افتتاح نشده و مجبورند برای پیوند کلیه به اتاق عملی که برای جراحی ارتوپدی است بیایند».

گفتنیست احمد نجاتیان قائم مقام سازمان نظام پرستاری نیز گفته که سازمان نظام پرستاری به ماجرای کتک خوردن پرستاری در گوشه ای از کشور با قدرت وارد شده و از طریق محاکم قضیه را دنیال میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    36 2
    شما در براه عملکرد نخبگان این جامعه قضاوت کنید تمام مشکلات بخش درمان ما بخاطر نظام پزشک سالار موجود در ان است باید امپراطوری پزشکان بر وزارت بهداشت برچیده شود تا حوقوق بیماران ادا گرد د
  • محبوبه ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    15 0
    بی احترامی پزشکان به کادرپیراپزشکی خیلی زیاداست.پول جشمشان وانسانیت راازآنها گرفته.براشون دوره بازآموزی اخلاق بگذارید
  • محبوبه ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    16 1
    کادرپیراپزشکی داره به جیب پزشکان خدمت میکند!!!تازه بهش اینهمه بیاحترامی هم میکنند.این فقط یک قلمش هست که رسانه ای شده خیلی بیشتر ازاین حرفها هست مخصوصادر خصوصی. تجهیزات فرسوده+حقوق اداره کاربه پرسنل+سودنجومی پزشکان=بیمارستان خصوصی
  • محبوبه ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    16 1
    عصبانی شده !؟؟مگه انسان مخصوصا اگه نخبه باشه!نباید بتونه موقع عصبانیت خودش را کنترل کند حتی به فرض که حق باایشان بوده .
  • مهدیه ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    17 0
    بنده پرستارم و میخوام بگم من بعنوان یک پرستار از این گونه رفتارهای تند و توهین امیز از سوی پزشکان با پرستاران کم ندیدم. من نمیدونم بعضی از این پزشکان فکر میکنن کی هستن که به خودشون اجازه میدن هر نوع توهینی به پرستارا انجام بدن باوجودیکه یک تشکر ویزه هم به پرستاران بدهکارن که به نحو احسنت از بیمارانشان مراقبت میکنیم. چند سال بیشتر درس خوندن توی دانشگاه دلیل نمیشه که اونا فکر کنن توی عرش قرار دارن و جز خود کسی دیگه رو نبینن. وقتی این خبر رو شنیدم واقعا برای همکارمون در بیمارستان یزد ناراحت شدم و به نوبه خود از مسوولین تقاضا دارم این برخورد توهین امیز رو جوابگو باشن و ازش نگذرن. با یک معذرتخواهی ساده زخمی که بر دل همکار عزیزمون وارد شده جبران نخواهد شد!
  • کسری ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    15 0
    کاش من اونجا بودم تا این آقای نخبه !! رو از نزدیک میدیدم و....
  • مصطفى آقايى تكنسين بيهوشى ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    16 0
    كار بسيار زشت و فجيع پزشك بايد با شديدترين برخورد پاسخ داده شود.
  • m.m ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    14 0
    جای تاسف است برای وزارت بهداشت وجامعه پزشکی ! چنین پزشکی که به خاطر در نظر گرفتن مزایای شخصی خود رعایت حقوق بیمار را نمی کند و به خاطر تخیل نخبگی خود قوانین بیمارستان و حق وحقوق بیمار را به راحتی زیرپایش له می کند ،حتما باید کارانه میلیاردی هم بهش داده بشه! چون فکر می کنه نخبه است باید حق همه را ضایع بکنه و هیچ کس هم نمی تونه خودش را با اون مقایسه بکنه !!!
  • سمیرا ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    16 0
    خیلی دوست دارم بدونم اگه این کاربیشرمانه برعکس انجام میشد واکنش بیمارستان‌ وقانون و آقای وزیر چی بود؟هرچند من میدونم شماهم میدونید...واقعا عصبانیم!
  • حق گو ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    اگر یک مریض بعد از عمل دچار عفونت شود می گویند پرستار پانسمانش را استریل انجام نداده است !!!
  • بدیل ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 0
    به نظرمن پزشک خاطی ازسوپروایزر اتاق عمل درجمع پرسنل اتاق عمل عذرخواهی کند.ومنبعدازاین حرکات انجام ندهد.واگرکمبودی هست بارییس مرکز حل کند.وبه ایشان تفهیم شود احترام متقابل است.