رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه برگزاری کنگره بین المللی تغذیه در تهران گفت: تغذیه صحیح و علمی در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی در آستانه کنگره بین المللی تغذیه در دیدار جمعی از پزشکان و متخصصان این رشته توجه بیش از پیش مراکز علمی، قانونگذاری و اجرایی به این امر تاکید کرد و افزود: تغذیه درست و علمی از طرفی میزان سلامتی و تندرستی در کشور را افزایش می دهد و از دیگر سو موجب کاهش هزینه ها در سطح کلان خواهد شد.
وی با اشاره به مشخص نبودن جایگاه تغذیه در مراکز علمی و تصمیم گیر کشور، اهمیت این رشته نوپا را یادآور شد و گفت: مشکلات تغذیه در ایران مانند سایر جوامع مشقات بسیاری را برای مردم و برنامه ریزان ایجاد می کند و در نشست های متخصصان تغذیه فرصت خوبی است که بحث تغذیه در مجامع علمی، قانونگذاری و برنامه ریزی کشور مطرح و تصمیمات درازمدت برای آن اتخاذ شود.
هاشمی رفسنجی با اعلام آمادگی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین سیاست های کلی تغذیه و سلامت در کشور از مراکز تصمیم گیری و قانونگذاری نیز خواست بیش از پیش به این امر مهم همت بگمارند.
در ابتدای این دیدار دکتر صفریان و تعدادی از متخصصان تغذیه کشور کمبودها و کاستی های تغذیه در ایران را تشریح و خواستار توجه مراکز تصمیم گیر در این امر مهم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha