ر بدن ما همواره نشانه‌هایی وجود دارند که از بیماری و مشکلات سلامتی خبر می‌دهند.

سلامت نیوز: در بدن ما همواره نشانه‌هایی وجود دارند که از بیماری و مشکلات سلامتی خبر می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این نشانه‌ها شامل خارش، درد یا بوی نامطبوع هستند. زبان نیز عضوی است که از طریق رنگ، بافت و شکل کلی ظاهری آن می‌توان بیماری و علائم آن را تشخیص داد. این روش عمدتا در چین استفاده می‌شود.

به گزارش «ویمن هلث‌مگ»، تحقیقات اخیرا منتشر شده در مجله بین‌المللی مهندسی پزشکی نشان می‌دهد با بررسی ویژگی‌های ظاهری زبان که در این مقاله عنوان شده می‌توان به علائم بیماری‌ها پی برده و به متخصص آن مراجعه کرد:

1. هموار و بی‌رنگ شدن زبان

زبان معمولا سطحی ناهموار دارد و پزشکان آمریکایی معتقدند هموار و صاف بودن سطح زبان و رنگ پریدگی آن، خبر از کمبود ویتامین B12 ‌و کمبود آهن می‌دهد.

2. سیاه یا پرزدار شدن غیرعادی سطح زبان

سیاه شدن زبان به این معنی است که بهداشت و سلامت کلی بدن شما نیازمند یک بازنگری است. چرا که بهداشت و سلامت پایین بدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. سیاهی زبان همچنین از نشانه‌های عفونت قارچی است که با ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن، موجب بروز بیماری‌های همچون دیابت می‌شود.

3. بزرگ شدن غیرطبیعی زبان

اگر احساس می‌کنید زبانتان متورم شده یا به نظر بزرگ می‌رسد این مساله می‌تواند نشانه‌ کم کاری تیروئید باشد. این اندازه غیرطبیعی نشان می‌دهد که غده تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تیروئید ترشح نمی‌کند که در نتیجه سوخت و ساز بدن را با مشکل روبرو ساخته و سطح انرژی بدن را کاهش می‌دهد.

4. شکاف خوردن زبان

اگر متوجه شکاف عمیق و یا خطوطی بر سطح و یا کنار زبانتان شُدید، شما احتمالا به اختلال خود ایمنی دچار شده‌اید که در آن بدن پادتن‌های مضر ترشح می‌کند.

5. سفید شدن زبان

این علامت نیز خبر از عفونت‌های باکتریایی دارد که به تولید باکتری در سطح زبان منجر شده است.

6. زخم‌های مداوم

پزشکان در خصوص علت بروز این زخم‌ها که اصطلاحا «آفت» نامیده می‌شوند و بسیار دردناک هستند به نتایج دقیق نرسیده‌اند اما در برخی موارد این زخم‌ها می‌توانند علائم استرس، مصرف غذاهای تند و ضعف سیستم ایمنی بدن باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha