معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور درباره علت مرگ ۳ معلول ذهنی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پدربزرگ در شهرستان پاکدشت گفت: هنوز گزارش کاملی از این حادثه به ما ارائه نشده است و ما نیز منتظر نتیجه آزمایش‌ها هستیم.

سلامت نیوز: معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور درباره علت مرگ ۳ معلول ذهنی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پدربزرگ در شهرستان پاکدشت گفت: هنوز گزارش کاملی از این حادثه به ما ارائه نشده است و ما نیز منتظر نتیجه آزمایش‌ها هستیم.

یحیی سخنگویی در گفت‌و گو با ایلنا با اشاره به اینکه حال باقی افراد مسموم شده خوب است، گفت: هنوز گزارش کاملی از این حادثه به ما ارائه نشده است و ما نیز منتظر نتیجه آزمایش‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی جمعیتی بالای ۱۰۰ هزار نفر را در این مراکز تحت پوشش قرار داده است، گفت: مرگ این سه نفر برای بهزیستی مهم است و به همین دلیل ما پیگیر نتایج آزمایشگاه هستیم.

سخنگویی همچنین گفت: از همه غذا‌های مرکز نمونه‌برداری شده است تا مشخص شود، علت مسمومیت از غذای روز بوده یا شب و یا دلیل مسمومیت غذای طبخ شده در آشپزخانه مرکز بوده است.

وی همچنین درباره علت عدم حضور پزشک  مستقر در این مراکز گفت: در این مراکز پزشک به صورت دائم حضور ندارد و ضرورتی هم برای حضور پزشک به این صورت وجود ندارد. در شب حادثه در این مرکز بهیار حضور داشته اما پزشک این مراکز بر اساس نیاز حضور پیدا می‌کند.

همچنین مدیرکل بهزیستی شهرستان‌های تابع استان تهران درباره چرایی وقوع این حادثه گفت: پیگیری‌ها برای بررسی علت اصلی این حادثه و چرایی فوت افراد هنوز به نتیجه نرسیده است.

پرویز زارعی، گفت: هنوز نتیجه آزمایش‌ها به ما اعلام نشده است و بررسی‌های نشان می‌دهد که آزمایشات لازم از سوی پزشک قانونی و وزارت بهداشت در حال انجام است و ما در انتظار جواب آزمایش‌های پزشک قانونی و آزمایشات پاراکلنیک هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه پدربزرگ یک موسسه خصوصی تحت نظارت بهزیستی است، گفت: برای همه مراکز تحت نظارت بهزیستی غذای اهدایی آورده می‌شود، این مرکز هم از این قاعده مستثنی نیست. در شب حادثه برای این مرکز هم غذای اهدایی آورده شده و هم در آشپزخانه مرکز غذا پخت شده، اما معلوم نیست که علت مسمومیت به دلیل مصرف کدام غذا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha