کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: نبود امکانات بهداشتی و خدمات آب و فاضلاب کافی در بیشتر مناطق کشور عراق، میلیون ها نفر از مردم این کشور را در معرض خطر آب آلوده و بیماری قرار داده است.

رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در عراق گفت: در ماه های اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه مسائل امنیتی و خدمات پایه ای بوده ایم، البته هنوز تعداد بسیار زیادی از عراقی ها چاره ای جز نوشیدن آب آلوده و زندگی در شرایط ناسالم ندارند.
"خوان پدرو شرر" افزود: این امر منجر به بیماری افراد بیشتری می شود که در جستجوی درمان به سمت مراکز درمانی کشور می آیند، یعنی مراکزی که هم اکنون تا سر حد توان در حال فعالیتند.
براساس این گزارش، کمیته بین المللی صلیب سرخ نگران حدود 40 درصد از کل جمعیت این کشور است که بیشتر در مناطق روستایی و حومه شهرها زندگی می کنند و در خانه های خود به شبکه آبرسانی دسترسی ندارند.
بنابر این گزارش، حتی خانواده هایی که به آب لوله کشی دسترسی دارند اغلب با مشکلات ناشی از عدم نگهداری فنی و اتصالات غیرقانونی بیشمار به شبکه روبرو هستند.
این گزارش می افزاید: علاوه بر این، عراقی های زیادی باید هر روزه با مشکلات ناشی از جمع آوری نشدن زباله و عدم رسیدگی به آب های هرز دست و پنجه نرم کنند و در نتیجه افراد زیادی به بیماری ناشی از آب آلوده مبتلا شده و بیمارستان ها و درمانگاه هایی را که هم اکنون نیز با کمبود منابع و امکانات روبه رو هستند، تحت فشاری بیشتری قرار می دهند.
این گزارش می افزاید: مواجهه کارکنان بخش درمانی با کمبود منابع و تجهیزات، کهنه شدن تاسیسات درمانی و عدم رسیدگی مناسب به آنان، از دیگر مشکلات موجود در عراق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha