پژوهشگران مركز تحقیقاتی و پزشكی مایوكلینیك در آمریكا هشدار دادند كه نرخ ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید در بین زنان آمریكایی رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز،‌ دكتر شرین گابریل، ‌روماتولوژیست مایوكلینیك در بیانیه‌ای اعلام كرد: این یافته بسیار مهم و شاخصی است كه نشان دهنده نیاز به انجام تحقیقات بیشتر برای كشف بهتر علت این روند رو به رشد و نیز درمان این بیماری ویرانگر است.

براساس آمار منتشر شده از سال 1955 تا 1994 نرخ ابتلا به این عارضه همواره رو به كاهش بوده است، اما محققان با تجزبه و تحلیل روی اطلاعات مربوط به بیماران دریافتند كه از اوایل سال 1995 تا آغاز سال 2005 میزان ابتلا به آرتریت روماتوئید بویژه در میان زنان دوباره رو به افزایش گذاشته است.

در تحقیقات قبلی معلوم شده بود كه سالانه از هر 100 هزار زن تقریبا 36 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند در حالی كه پژوهش جدید نشان داد طی دهه اخیر این رقم به 54 مورد ابتلا از هر 100 هزار زن افزایش یافته است.

اما نرخ ابتلا در بین مردان در این دوره تغییری نكرده و تقریبا روی همان 29 مورد ابتلا از بین هر 100 هزار مرد باقی مانده است.

محققان می‌گویند؛ معلوم نیست كه عامل افزایش شیوع این عارضه چیست اما ظاهرا فاكتورهای محیطی در این زمینه بویژه در میان زنان نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha