استاندار آذربایجان‌غربی نسبت به ورود ریزگردها از کشورهای همسایه به این استان و احتمال احیای نشدن دریاچه ارومیه هشدار داد.

تیر خلاص ریزگرد های کشور های همسایه، به دریاچه ارومیه

سلامت نیوز: استاندار آذربایجان‌غربی نسبت به ورود ریزگردها از کشورهای همسایه به این استان و احتمال احیای نشدن دریاچه ارومیه هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قربانعلی سعادت در سمینار بررسی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه، اظهارکرد: باید اقدامات عملی برای احیای دریاچه ارومیه در راستای جلوگیری از ریزگرد های دریاچه انجام شود.

وی در رابطه با ریزگردهایی که از کشورهای همسایه وارد استان می‌شوند، اظهارکرد: قسمتی از این ریزگردها داخل استان نیز به وجود می‌آیند، ولی باید توجه کرد که اگر این ریزگردها در قسمت‌هایی از دریاچه ارومیه که خشک شده، رسوب کنند و قسمت‌های خشک شده دریاچه ارومیه را به خاک رس آغشته سازند، عملا احیای دریاچه ارومیه در این شرایط غیر ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه اگر این حقیقت تلخ عملی شود، دریاچه ارومیه به سرنوشت دریاچه قم دچار شده و تبدیل به کویر خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پردیس شهر دانشگاه ارومیه گفت: پردیس شهر دانشگاه ارومیه به نوعی تاریخ معاصر ارومیه را دربر گرفته، متاسفانه ساختمان‌هایی این دانشگاه به علت عدم نگهداری مناسب، فرسوده و غیرقابل استفاده است.

وی با بیان اینکه، ساختمان‌های قدیمی پردیس شهر دانشگاه ارومیه بازسازی و به نهادهای فرهنگی استان اختصاص یابد، گفت: پیشنهاد می‌کنم هیاتی تشکیل شود تا پردیس شهر دانشگاه ارومیه را به عنوان پارک موزه به بهره‌برداری برساند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه‌داد: نباید اجازه داد تا پردیس شهر دانشگاه ارومیه نیز با برخی بی‌تدبیری‌های به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود، باید هزینه کرد و ساختما‌ن‌ها فرسوده را احیا کرد.

وی خاطر نشان کرد: می توان از بودجه احیای دریاچه ارومیه نیز برای احیای مراکز آموزشی و مطالعات دریاچه ارومیه در پردیس شهر دانشگاه ارومیه نیز بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha