عضو انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص سوء استفاده برخی افراد سودجو از دانش سلولهای بنیادی در تخصص پوست و مو هشدار داد.

سلامت نیوز: عضو انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص سوء استفاده برخی افراد سودجو از دانش سلولهای بنیادی در تخصص پوست و مو هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ دکتر محمد علی نیلفروش زاده در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران، با بیان اینکه تولید سلولهای بنیادی نیازمند شرایط بسیار ویژه و در اختیارتعداد محدودی از دانشگاه های علوم پزشکی است، گفت: برخی از افراد با تبلیغات نادرست در خصوص کاشت مو و بهره گیری از سلولهای بنیادی در این خصوص، همچنین جوانسازی پوست و رفع چین و چروک با استمسل(سلول بنیادین) قصد گمراهی و دریافت مبالغ گزافی از هموطنان را دارند.

به گفته او: اکنون تولید سلولهای بنیادی توسط دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تهران در شرایط بسیار خاص و با ابزارهای تخصصی پیشرفته در محیط عاری از میکروب یعنی کلین روم(اتاق تمیز) قابل انجام است.

نیلفروش زاده گفت: در برخی موارد شاهد تبلیغ برای انجام "پی آر پی" به عنوان تکنیکی که در آن از سلولهای بنیادی استفاده می شود هستیم که این مطلب کذب است و تزریق سلولهای خونی فرد طی روش " پی آر پی" با بحث تزریق سلولهای بنیادی بسیار متفاوت است.

او ضمن هشدار به اینگونه افراد سودجو به مردم هشدار داد که فریب این تبلیغات دروغین و غیر اخلاقی را نخورند و در مواجهه با چنین مواردی، مراتب را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل خود اطلاع دهند.

این متخصص و جراح پوست و مو تاکید کرد: کشت سلولهای بنیادی در شرایط خاص قابل انجام است و در مطب شخصی یا کلینیک ها امکان تولید، تکثیر و تلخیص آن وجود ندارد.

گفتنی است دومین روز از برگزاری کنگره پوست به موضوع بهره گیری از سلولهای بنیادی در جوانسازی و رفع چین و چروکهای پوست اختصاص داشت؛ چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران جمعه پنجم دی ماه 93 به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha