دبیر علمی سومین کنگره جراحان عمومی ایران گفت: در بین انواع سرطان در ایران ، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از سرطان معده است.

دکتر پرویز دریایی در حاشیه برگزاری سومین کنگره انجمن جراحان عمومی ایران در گفت و گو با ایرنا گفت: در ایران حدود 85 درصد بیماران مبتلا به سرطان معده به علت اینکه در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می کنند جان خود را از دست می دهند.
وی گفت: تشخیص دیرهنگام سرطان معده باعث پیشرفت بیماری می شود و زمانی که بیمار به پزشک مراجعه می کند دیگر نمی توان اقدامات درمانی موثری را انجام داد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در برخی از کشورهای جهان از جمله ژاپن به منظور شناسایی افراد پرخطر از شیوه های غربالگری استفاده می شود، افزود: در ایران نیز پیاده سازی طرح های غربالگری بسیار حایز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد : با توجه به اینکه بیشتر افراد مبتلا به سرطان معده در مراحل پیشرفته پی به بیماری خود می برند لزوم ارایه آموزش های پیشگیرانه ضروری است.
دریایی با اشاره به نقش عوامل محیطی و تغذیه در ابتلا به سرطان معده گفت: افرادی که از غذاهای مانده، فریز شده، غذاهای دودی و سوخته مصرف می کنند و همچنین سیگاریها نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان مری و معده قرار دارند.
سومین کنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران با هدف بررسی دستاوردهای تشخیص و درمان در زمینه سرطان های مری و معده روز سه شنبه آغاز شد و به مدت سه روز در مرکز قلب تهران به کار خود ادامه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha