مدیر گروه تخصصی خدمات سطح یك وزارت بهداشت با اشاره به مشاركت بخش خصوصی در اجرای برنامه پزشك خانواده‌، مرحله نخست اجرای طرح را در شهرهای با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر عنوان كرد.

دكتر داوود مقیمی در گفت وگو با ایسنا، از جمله الزامات اجرای برنامه پزشك خانواده را تعهد دولت و همكاری سازمان‌های بیمه گر عنوان كرد و گفت: در این صورت طرح در مرحله نخست برای شهرهایی با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر و در مرحله دوم برای شهرهایی با جمعیت 50 تا یك ‌صد هزار نفر اجرا می‌شود.

مدیر گروه تخصصی خدمات سطح یك وزارت بهداشت، افزود: بر اساس آخرین آمار سرشماری نفوس و مسكن، 168 شهر با جمعیتی بین 20 تا 50 هزار نفر در كشور وجود دارد كه در مجموع پنج میلیون و 124 هزار نفر را شامل می‌شود كه اجرای این برنامه برای این جمعیت با سرانه 11 هزار تومان برای تامین نیروی انسانی تیم پزشك خانواده به غیر از هزینه دارو، آزمایشگاه و رادیولوژی به اعتباری بالغ بر 56 میلیارد و 364 میلیون تومان نیاز است.

دكتر مقیمی، الزامات اجرایی برنامه پزشك خانواده را فراتر از تامین منابع مالی برشمرد و افزود: همكاری سازمان‌های بیمه‌گر نیز ضروری است.

وی، با بیان این كه در برنامه پزشك خانواده در شهرها سرانه مشخصی به پزشك خانواده برای دو هزار و 500 نفر جمعیت تحت پوشش اختصاص می‌یابد، گفت: در این برنامه پرداختی‌ها در جهت تامین سلامت جمعیت تحت پوشش خواهد بود و نه ویزیت با هدف درمان.

مدیر گروه تخصصی خدمات سطح یك وزارت بهداشت، با این پیش بینی كه در اجرای این برنامه با استقبال پزشكان عمومی (خانواده) روبه رو خواهیم شد، افزود: بدین ترتیب پزشكان عمومی صاحب درآمدی متناسب می‌شوند و درعین حال با برخورداری از برنامه بازآموزی امكان ارتقای شغلی آنان نیز فراهم می شود.

دكتر مقیمی با اعتقاد به این كه با اجرای برنامه پزشك خانواده درآمد پزشكان متخصص هم كاهشی نمی‌یابد، گفت: در برنامه پزشك خانواده تیم سلامتی متشكل از پزشك، پرستار، ماما، كاردان وكارشناس تغذیه و روانشناس حضور دارند كه خدمات سطح نخست را به ازای سرانه 11 هزار تومان به جمعیت دو هزار و 500 نفری ارایه می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha