سلامت نیوز: معاون طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست کاهش جمعیت حیات وحش در کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: برای مثال آمار حیات وحش در خراسان رضوی از 3600 گونه به 600 گونه کاهش یافته است،همین طور بر اساس اظهارات محیط بانان جنگل گلستان کاهش گونه های جانوری در جنگل گلستان نگران کننده است.

 احمد علی کیخا معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست کشور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تلف شدن دو یوز پلنگ در هفته گذشته گفت: هفته گذشته دو یوزپلنگ در استان سمنان به دلیل تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

 

تنها 100 قلاده یوزپلنگ در کشور زندگی می‌کنند

 

وی با تاکید بر این که به دلیل مرگ مادر یکی از توله ها را از دست دادیم ،اظهار کرد:بعد از مرگ مادر توله ها وی را ترک نکردند ،با این که محیط بانان تمام تلاش خود را برای دور کردن توله ها انجام دادند اما یکی از توله ها متاسفانه کشته شد.

 

کیخا ادامه داد: با اینکه دو توله باقی مانده نابالغ هستند اما توانایی محافظت از خود را دارند و نیازی به انتقال آنها به پارک پردیسان نیست.

 

معاون محیط طبیعی محیط زیست با اشاره به این که بر اساس گزارشات تنها 100 قلاده یوزپلنگ در کشور زندگی می‌کنند ،بیان داشت:با وجود این که حدود 30 تابلوی هشدار در این منطقه وجود دارد اما باز هم رانندگان به آن توجهی نمی‌کنند.

 

 

نگرانی مردم و NGOها درباره آشوراده بجاست

 

کیخا در ادامه با اشاره به اینکه تحلیل مسایل مربوط به آشوراده باید در یک چارچوب منطقی پذیرفته شود، افزود: نگرانی مردم و NGOها کاملا بجاست و بر اساس قانون حفظ محیط زیست وظیفه عموم است.

معاون طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه طرح واگذاری و ساخت و ساز در آشوراده نتیجه مطالعات کارشناسانه است، گفت: سازمان محیط زیست باید با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری کند.

 

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است، ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنم که سازمان حفاظت از محیط زیست متولی حفاظت از منابع زیست‌محیطی است و باید به صلاحیت این سازمان احترام گذاشته شود.

 

کیخا با اشاره به مطالعات کارشناسی پیرامون واگذاری و ساخت و ساز در جزیره آشوراده اظهار کرد: انجام این طرح با در نظر گرفتن کلیه ملاحظات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

 

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مالک آشوراده نیست، خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی جزیره آشوراده براساس قوانین و ضوابط تصویب شده است و سازمان محیط زیست هیچ‌گونه حق واگذاری ندارد، بلکه تنها در این مجموعه مدیریت می‌کند. ما باید با تمام ابزارهایی که در اختیار داریم از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha