جامعه دندانسازان ایران با هشدار به وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت جامعه ، همکاری مراکز دندانپزشکی با لابراتوارهای دندانسازی غیرمجاز را تهدیدی برای سلامت مردم جامعه عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی جامعه دندانسازان ایران ، " حسین چاقری " رییس هیات مدیره این جامعه به مناسبت برپایی هفدهمین کنگره علمی سالانه پروتز دندان
(8 تا 10 آبانماه ) افزود : اکنون بیماریهای واگیردار و سریع الانتقال از مراکز دندانپزشکی به دندانسازی های غیرمجاز و لابراتوارهای فاقد مجوز که نظارت و کنترلی بر عملکرد آنها صورت نمی گیرد منتقل می شود.
وی ادامه داد : با وجود مکاتبات متعدد با مسوولان وزارت بهداشت متاسفانه پس از گذشت چند سال کماکان شاهد فعایت غیر مجاز افراد و لابراتوارهای غیرقانونی در سطح کشور هستیم.
چاقری با ابراز تاسف از اینکه مراکز دندانپزشکی و دندانپزشکان کشور همچنان با لابراتوارهای غیرمجاز همکاری می کنند ، تصریح کرد : با توجه به سطح پایین کیفیت خدمات این گونه لابراتوارها که سبب ارزان شدن بهای پروتزهای ساخته شده توسط آنها می شود ، اکثر مراکز دندانپزشکی خلاف مقررات و اصول بهداشتی همچنان با این مراکز همکاری می کنند.
وی ادامه داد : این در حالی است که برابر ماده 10 قانون مقررات پزشکی و دارویی مصوب 1334 تاسیس هرگونه لابراتوار پروتز دندان نیازمند دریافت مجوز از وزارت بهداشت است.
رییس هیات مدیره جامعه دندانسازان ایران اظهار داشت : همکاری تعداد بسیاری از دندانپزشکان بدون رعایت قوانین و مقررات با لابراتوارهای غیرمجاز فاقد پروانه تاسیس علاوه بر هدف قرار دادن سلامت جامعه ، آشکارا حقوق قانونی لابراتوارهای پروتز دندان را تضییع می کند.
چاقری ، اقدامات انجام شده توسط دانشگاههای علوم پزشکی در زمینه لابراتوارهای غیر مجاز را اقدامی انفعالی دانست که در مقابل هزینه های انجام شده نه تنها نتایج مثبت و موثری به همراه نداشته بلکه روح قانون گریزی را در افراد متخلف تقویت و بالعکس لابراتوارهای مجاز را با انبوهی از مشکلات مواجه کرده است.
وی یاد‌آور شد: جامعه دندانسازان ایران از وزارت بهداشت تقاضا دارد ، ممنوعیت همکاری دندانپزشکان با لابراتوارهای فاقد مجوز را به طور جدی و موثر اجرا کرده و در صورت رعایت نکردن این موضوع از سوی لابراتوارها و دندانپزشکان برابر قانون با آنان برخورد شود.
به گفته چاقری ، در هفدهمین کنکره علمی سالانه پروتز دندان جدیدترین دستاوردهای ساخت پروتز دندان ، مواد و تجهیزات به صورت دوره های بازآموزی ، سخنرانی در کنار مسائل مربوط به لابراتوارهای غیر مجاز مطرح می شود.
هفدهمین کنگره علمی سالانه پروتز دندان به همراه نمایشگاه مواد و تجهیزات لابراتواری از سوی جامعه دندانسازان ایران هشتم تا دهم آبانماه امسال در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش (سالن وزارت کار ) برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha