موضوع توهم زا بودن قرص "کلداکس"، خبری بود که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد و این در حالی است که چندی قبل وزیر بهداشت به رسانه ها توصیه کرد مردم را بابت اخبار نادرست، نگران نکنند.

ماجرای توهم زا بودن قرص کلداکس

سلامت نیوز: موضوع توهم زا بودن قرص "کلداکس"، خبری بود که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد و این در حالی است که چندی قبل وزیر بهداشت به رسانه ها توصیه کرد مردم را بابت اخبار نادرست، نگران نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، شایعات در حوزه سلامت به ویژه در بخش دارویی، همواره وجود داشته است. بطوریکه با کوچکترین خبر نادرست، به یک باره موجی از نگرانی و دلهره در بین مردم ایجاد می شود. شایعه پنی سیلین چینی، یکی از همین دست اخباری بود که دو سال قبل بر سر زبان ها افتاد و رسانه ای شد. به دنبال آن، موارد مشابه دیگری، خوراک برخی رسانه ها شد و البته اخیرا، دوباره شایعات دارویی شدت گرفته است. نمونه اخیر آن، موضوع توهم زا بودن قرص "کلداکس" بود که هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

دکتر سید امیر رضویان مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی در واکنش به شایعه ای که برخی رسانه ها در مورد "توهم زا بودن قرص کلداکس" منتشر کرده اند، به خبرنگار مهر گفت: این خبر به دلیل نامشخص بودن منبع که از طرف یکی از پزشکان اورژانس بیمارستانی در تهران مطرح شده است هیچ گونه ارزش خبری نداشته و به شدت تکذیب می شود.   

وی افزود: داروی کلداکس یک داروی سرماخوردگی است و با توجه به  قرار گیری در فصل سرما   طبیعتا تجویز بیشتر آن از سوی پزشکان صورت می گیرد خبر پراکنی این چنینی باعث می شود مردم و بیماران دچار نوعی اضطراب در مورد کلداکس شوند.

رضویان ضمن تاکید بر فاقد ارزش خبری بودن چنین شایعاتی، خاطر نشان کرد: باید در چیستی و چگونگی ارسال خبر و اطلاع رسانی احساس مسئولیت بیشتری کرد.

مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی در پایان به رسانه ها و مردم پیشنهاد داد صحت و سقم این قبیل خبرها را قبل از انتشار از طریق سازمان غذا و دارو بررسی و سپس منتشر نمایند تا اذهان مردم نگران چنین شایعاتی نشود.

در همین حال دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت خطاب به رسانه های داخلی عنوان داشته که مردم را با شایعات نگران نکنند.

وی همچنین به برخی از رسانه ها که بنای کارشان بر متهم کردن است و گاه خط نادرستی ایجاد می کنند اشاره کرد و گفت: مگر چه عاید ما می شود که با دروغ گویی، خود را مدیون مردم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha