شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13256

محققان و کارشناسان پزشکی به این نتیجه رسیده اند که افزایش خواب شب به مدت یک ساعت تاثیر عمده در کاهش تعداد حملات قلبی دارد.

محققان سوئدی با بررسی تعداد حملات قلبی ظرف 20 سال گذشته متوجه شدند، افرادی که یک ساعت خواب بیشتر داشته اند، تعداد حملات قلبی آنها بصورت قابل توجه کاهش داشته است.
به گزارش رسانه های آمریکایی، "لوری موسکا" رئیس بخش جلوگیری از بیماریهای قلبی در بیمارستان "پرسبیترین" در شهر نیویورک گفت: "خواب از طریق مکانیسمهای متعددی سلامت قلبی عروقی ما را تحت تاثیر قرار می دهد."
وی افزود: "این اطلاعات نشان می دهد که خواب نه تنها بر احساس ما اثر می گذارد، بلکه ممکن است احتمال این که ما بیماری قلبی پیدا کنیم را نشان دهد."
پزشکان همشیه صحبت از بدترین سکته های قلبی در اولین روز کاری هفته می کردند که آن را به فشارهای عصبی و افزایش فعالیت نسبت می دادند، اما به نظر می رسد که کاهش خواب در روزهای یکشنبه در کشورهایی که روز یکشنبه را تعطیل می کنند دلیل آن باشد.
میزان خواب همچنین بر فشار خون، التهاب، لخته شدن خون، قند و کلسترول خون و حتی روی رگهای بدن اثر می گذارد.
پزشکان معتقدند خواب کم با مشکلات سلامتی بدن همراه است و بسیاری از افرادی که ناچارند در شیفت های شب کار کنند, متوسط عمر کوتاه تری دارند.
بدن انسان بطور متوسط یک سوم شبانه روز را صرف خواب می کند.
هر شش ماه یک بار در بسیاری از نقاط جهان ساعت را یک ساعت تغییر می دهند که منجر به یک ساعت کاهش یا افزایش در خواب می شود.
دانشمندان سوئدی از این یک ساعت تغییر برای تحقیقات خود استفاده کرده اند.
پزشکان توصیه می کنند که با کاهش یک ساعت خواب در فصلی که ساعتها یک ساعت جلو کشیده می شود بهتر است که از یک ماه قبل هر هفته 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوند تا دچار استرس ناشی از کم خوابی نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha