شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 132564

ورزش، راهی برای پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر و بیماری اختلال حافظه است. اما آیا می دانستید که حتی پس از بروز اختلال حافظه، ورزش می تواند موثر باشد؟

سلامت نیوز: ورزش، راهی برای پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر و بیماری اختلال حافظه است. اما آیا می دانستید که حتی پس از بروز اختلال حافظه، ورزش می تواند موثر باشد؟

به گزارش روزنامه خراسان به نقل از سایت «نیوزویک»، راه های متعددی برای کنترل پیشرفت آلزایمر وجود دارد از جمله مصرف دارو و تغییرات محیطی، آموزش به خانواده ها و... اما آنچه اخیراً بر آن تأکید شده، ورزش است.
ورزش خطر بروز افسردگی را در بیماران مبتلا به آلزایمرکاهش می دهد:

تقریباً ۵ تا ۲۳ درصد افرادی که دچار آلزایمر می شوند تا حدی به افسردگی مبتلا می شوند. افسردگی می تواند اختلال حافظه را افزایش دهد و بر کیفیت زندگی فرد تأثیر شدیدی بگذارد. ورزش و فعالیت های جسمی آندروفین آزاد می کند که باعث بهبود خلق و خوی فرد می شود.

کاهش بی قراری

ورزش می تواند برخی از عوارض مرتبط با آلزایمر را کاهش دهد. ورزش به اندازه کافی می تواند فعالیت جسمی کافی ایجاد کند به گونه ای که فرد پس از انجام فعالیت های فیزیکی، به استراحت و آرامش نیاز پیدا می کند.


حفظ عملکرد فیزیکی، قدرت و توانایی روزانه

کاهش توانایی بدن برای حفظ تعادل و قدرت یکی از علایم بیماری آلزایمر است. با پیشرفت این بیماری، توانایی راه رفتن و انجام دادن کارهای روزمره از جمله لباس پوشیدن و آماده شدن برای کار کاهش پیدا می کند. ورزش و فعالیت های دیگر که نیاز به حرکت دارد، می تواند به حفظ تعادل و بهبود عملکرد فرد کمک کند.

عملکرد قلبی را حفظ می کند و بهبود می دهد

در بیماری آلزایمر، عملکرد ضعیف قلبی عروقی با افت عملکرد حافظه ارتباط دارد. حفظ سلامت قلب از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.

بهبود عادت خواب

ورزش نکردن می تواند مانع از خواب خوب شود، به خصوص برای افرادی که به طور مرتب طی روز می خوابند و در شب بی قرار و بی خواب می شوند. فعالیت فیزیکی می تواند به حفظ چرخه خواب و بیداری کمک کند.

بهبود عملکرد ذهنی و شناختی

نتایج بررسی ها نشان می دهد ورزش به ویژه ورزش با وزنه باعث بهبود عملکرد ذهنی، هوشیاری، حافظه و... می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha