شش روز از زمستان ۹۳ می گذرد. در چهار روز ابتدایی، باد و باران به یاری تهران و خیلی از شهرهای بزرگ ایران آمده بود. اما اکنون با اندکی پایداری جوی، هوا ناسالم شده است.

سلامت نیوز: شش روز از زمستان ۹۳ می گذرد. در چهار روز ابتدایی، باد و باران به یاری تهران و خیلی از شهرهای بزرگ ایران آمده بود. اما اکنون با اندکی پایداری جوی، هوا ناسالم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ بارندگی هایی که در روزهای آخر پاییز شروع شد و تا روزهای نخست زمستان ۹۳ کش آمد، هوای شهرهای همیشه آلوده ایران را پاک کرد. تا حدی که در روز پنجشنبه و پس از بارندگی هم هوای پایتخت و شهرهای بزرگ سالم بود. حتی در آستانه پاک هم قرار گرفت. البته روز پنج شنبه، با هوای سالم شروع شد و در آخر وقت، ترددهای شهری موجب ناسالمی هوا شد.

اما با پایداری جوی، هوای ناسالم دوباره به شهرها برگشته است. مطابق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده ها، هوای پایتخت را ناسالم کرده اند. البته فعلا برای برخی گروه های جامعه؛ کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی.

شاخص کیفیت هوا ساعت ۸ امروز صبح، روی عدد ۱۰۶ بود؛ ۶ واحد بالاتر از استاندارد و ناسالم برای برخی گروه ها. روز جمعه هم با هوای آلوده و شاخص ۱۰۴ شروع شد. آلاینده شاخص هم ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون هستند که خوب می شناسید؛ ناشی از احتراق خودروها و وسایل گرمایشی خانه ها و ساختمان ها.

این هوای آلوده درحالی ثبت شده است که سازمان هواشناسی اعلام کرده که این روزها، جو شرایط پایداری دارد و به همین دلیل پیش بینی می شود شهرهای بزرگ و صنعتی هوای آلوده ای داشته باشند. هرچند که در هفته گذشته شهرهایی مثل اصفهان و اراک هوای آلوده ای داشتند و کم مانده بود اصفهان در آخر هفته تعطیل شود.

به هرحال زمستان است سال های زیادی است همراه با سرما، آلودگی هم با خود دارد. مراقب باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha