سلامت نیوز لزوم کنترل قند خون برای رانندگان مبتلا به دیابت برای جلوگیری از خطرات و حوادث ناشی از افت قند خون و یا افزایش قند خون بر کسی پوشیده نیست. در حقیقت رانندگان مبتلا به دیابت در صورتیکه تحت درمان با انسولین و یا داروهای خوراکی باشند و دوز بیشتری از انسولین و یا داروهای خوراکی کاهنده قند خون استفاده کنند و یا به میزان کافی مواد غذایی مصرف نکنند می توانند به افت قند خون دچار شوند.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت دکتر فرهاد رجب پور مدیر آموزش و پژوهش بنیاد دیابت گفت : توصیه می شود که رانندگان مبتلا به دیابت نوع یک هر 3 سال گواهینامه خود را تمدید کنند و تحت معاینه و ارزیابی کامل از نظر کنترل قند خون و معاینات چشمی قرار بگیرند. به بیان دیگر یک فرد دیابتی تنها پس از اطمینان کامل از کنترل مناسب قند خون اجازه دارد که رانندگی کند.
 
وی افزود : رانندگان دیابتی باید قبل از شروع رانندگی قند خون خود را اندازه گیری نمایند و در صورتیکه برای مدت طولانی قصد رانندگی دارند باید حداقل هر 2 ساعت قند خون خود را اندازه گیری نمایند. رانندگان مبتلا به دیابت به هیچ وجه نباید با بی توجهی نسبت به کنترل قند خون خود سلامت خود و سایر افراد را در معرض خطر قرار دهند.
 
وی در پایان گفت : در حقیقت علائم افت قند خون مانند تاری دید و خستگی مفرط، تپش قلب، اضطراب و بیقراری می توانند مستقیماً توانایی فرد را در رانندگی تحت تاثیر قرار دهند و برای وی و دیگران خطرات جبران ناپذیری ایجاد کنند. لذا ضروری است که رانندگان دیابتی تحت معاینات و ارزیابی های کامل تری نسبت به رانندگان عادی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha