کارشناسان سلامت می‌گویند: یک الگوی زندگی سالمتر می‌تواند از هر 10 مورد ابتلا به بیماری سرطان مانع از بروز چهار مورد آنها شود.

سلامت نیوز: کارشناسان سلامت می‌گویند: یک الگوی زندگی سالمتر می‌تواند از هر 10 مورد ابتلا به بیماری سرطان مانع از بروز چهار مورد آنها شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، تازه‌ترین ارقام از مرکز مطالعات سرطان انگلیس نشان می‌دهد که سیگار کشیدن بزرگترین علت خطر ابتلا به سرطان است و پس از آن تغذیه ناسالم عامل مهمی است. این موسسه مردم را ترغیب کرده که در اهداف خود برای سال جدید، موضوع مهم سلامت را نیز مد نظر قرار دهند. کاهش مصرف الکل و ورزش منظم جزو این توصیه هاست.

براساس آمارهای مربوط به سال‌های 2007 تا 2011 میلادی در انگلیس بیش از 300 هزار مورد سرطان که علت آن کشیدن سیگار شناخته می‌شد ثبت شده است. 145 هزار مورد دیگر سرطان در این مدت به تغذیه ناسالم از جمله مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده، مرتبط شناخته شد. همچنین از این میان 88 هزار مورد سرطان به چاقی مفرط و 62 هزار و 200 مورد به مصرف الکل مربوط بوده است. آسیب دیدن پوست در اثر تابش نور خورشید و عدم تحرک جسمی کافی هم از دیگر عوامل خطر ابتلا به سرطان شناخته شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، پروفسور «مک پارکین» آمارشناس مرکز مطالعات سرطان انگلیس در دانشگاه کوئین مری لندن گفت: دیگر تردید خیلی کمی هست که بعضی گزینه های خاص در سبک زندگی می توانند تاثیری بزرگ بر خطر ابتلا به سرطان داشته باشند و تحقیقات در اطراف جهان جملگی به مجموعه ثابتی از این عوامل کلیدی اشاره دارد.

به گفته وی، دنبال کردن یک سبک زندگی و عادات سالم کسی را علیه سرطان بیمه نمی کند اما خطر آن را به میزان چشمگیر کم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha