وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ساخت سریال "اتاق عمل" و برخی واکنش‌ها نسبت به آن گفت: آقای مدیری از هنرمندان توانمند کشور است و خوشحالم که لبخند را بر لب مردم می‌نشاند و مردم در این روزها نیاز به خندیدن و خوشحال بودن دارند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ساخت سریال "اتاق عمل" و برخی واکنش‌ها نسبت به آن گفت: آقای مدیری از هنرمندان توانمند کشور است و خوشحالم که لبخند را بر لب مردم می‌نشاند و مردم در این روزها نیاز به خندیدن و خوشحال بودن دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر هاشمی در حاشیه نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و در جمع خبرنگاران با اعلام ایجاد معاونت جدید نیروی انسانی با تاکید بر اینکه اجرای طرح نیروی انسانی دو علت عمده دارد، توضیح داد: علت اول این بود که دولت پول نداشته تا هزینه و تعرفه را ارتقاء بدهد و دلیل دوم کمبود نیرو بوده است البته دلیل اول، دلیل عمده این موضوع است. معاونت جدیدی برای نیروی انسانی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه در مورد کاهش پول نقد و تاثیر آن روی بودجه اظهار کرد: دولت در این مورد با آینده‌نگری تصمیم خوبی گرفته است.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت بهداشت 70 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: افزایش 70 درصدی در بودجه از درآمد اختصاصی است که این به این معنی است که خدمت را بیشتر ارائه کنیم نه گرانتر زیرا ما به مردم قول داده‌ایم که افزایش هزینه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: اعتبارات بیمه‌ای 13 تا 15 درصد افزایش داشته که این رشد، رشد کاذب است و بودجه ما را متورم نشان می‌دهد اما در مورد طرح تحول اعتبارات پایدار شده و امیدواریم مجلس هم این موضوع را دنبال کند به‌خصوص در تامین نیروی انسانی برای مثال ما در اورژانس و مراکزی که تا پایان سال 94 قول افتتاح آنها را داده‌ایم در بخش پرستاری و خدمت با مشکل روبه‌رو هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: قوانینی وضع شده که طبق آن مسئول مالی هم باید پزشک و جزء هیات علمی باشد که در حال اصلاح این قوانین هستیم. حوزه سلامت در حال حاضر از مهمترین بخش‌های خدمات‌رسانی است و اقتصاددانان بیشترین نقش را در این حوزه دارند.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه حرف اول را اقتصاد درمان می‌زند، گفت: این حوزه بعد آموزش و پرورش بیشترین اعتبار را کسب می‌کند.

بکارگیری نیروهای غیرپزشکی در بیمارستان‌های آموزشی

وی با بیان اینکه بکارگیری نیروهای غیرپزشکی در بیمارستان‌های آموزشی جزء برنامه‌های وزارت بهداشت است، گفت: اما استفاده از نیروی غیرپزشک به عنوان رئیس بیمارستان بعید است. اما رئیس بیمارستان در بیمارستان‌های دولتی بهتر است غیرپزشک باشد.

کمبود 3000 دستگاه آمبولانس

وزیر بهداشت در ادامه به مساله آمبولانس‌ها اشاره کرد و توضیح داد: اکثر آمبولانس‌ها در حال حاضر از خارج وارد می‌شوند. باید بهترین نوع آمبولانس در اختیار مردم قرار بگیرد. در داخل کشور شاسی آمبولانس ساخته نمی‌شود و صرف گذاشتن کپسول اکسیژن و برانکارد نمی‌توانیم بگوییم که تولید داخلی داریم. یعنی ما آمبولانس‌های خوبی نداریم و دلیل اینکه خرید آمبولانس به تاخیر افتاد این است که وارد حاشیه شدیم. اینکه یک نیاز ملی و عمومی انقدر با تاخیر انجام شود جای تعجب دارد.

دکتر هاشمی افزود: ما آمبولانس به معنای تولید داخل نداریم. آمبولانس‌هایی که هستند مونتاژ و وارداتی هستند. ما 10 ماه است که گرفتار ورود آمبولانس‌ها هستیم و 3000 دستگاه آمبولانس کمبود داریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: دیوار جامعه پزشکی کوتاه است. باید حتما خواسته رهبری معظم مبنی بر رعایت حرمت همه اقشار به ویژه پزشکان مورد توجه قرار بگیرد. بخش زیادی از درمان مربوط به اعتماد بیمار به پزشک است که نباید آسیب ببیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha