وزیر بهداشت در بازدید از آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو، گفت: هدف ما مراقبت از سلامت مردم است.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در بازدید از آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو، گفت: هدف ما مراقبت از سلامت مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پرسنل آزمایشگاه های مرجع سلامت گفت: از آنجایی که مردم و رسانه ها به مقوله سلامت توجه خاصی دارند، لذا مسئولیت پاسخگویی در آزمایشگاه مرجع سلامت بسیار سنگین است.

وی در ادامه افزود: در یک سال و نیم گذشته توجه مردم به سلامت و سوالات آنها در این حوزه به ویژه در خصوص مواد غذایی، مصرفی و در عین حال دارویی زیاد شده است که باید پاسخ مناسبی به آنها داده شود.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی فضاسازی ها در داخل و خارج از کشور در حوزه سلامت و غذا اظهار داشت: به نظر من در مورد سلامت نباید پنهان کاری کرد و باید شفاف در این خصوص با مردم صحبت شود و پاسخگو باشیم زیرا مردم به ما اعتماد دارند و ما امین مردم هستیم.

هاشمی با بیان اینکه در آینده نیز بازدیدهایی از این آزمایشگاه خواهد داشت، تاکید کرد: لازم است با رفع اشکالات و تامین نیازهای منابع مالی و انسانی و تجهیزات این مرکز در جهت پاسخگویی هرچه بهتر به مردم بکوشیم.

وی افزود: توجه به سلامت مواد غذایی و مصرفی مردم به نوعی همان توجه به بهداشت و پیشگیری است. باید مشکلات آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو رفع شود در عین حال به جای تصدی گری باید بخش خصوصی نیز به خدمت گرفته شود و لازم است روش ارائه خدمات را تغییر دهیم.

وزیر بهداشت خطاب به مدیران و کارشناسان آزمایشگاههای مرجع سلامت گفت: کار شما بسیار حساس و سخت است و امیدوارم بتوانیم با توجه به نیروهای علمی که در سازمان غذا و دارو مشغول هستند گام های موثری را در این حوزه برداریم و به مردم اطمینان دهیم آنچه که تغذیه می کنند از مبادی قانونی و در کمال سلامت در اختیارشان قرار گرفته است.

هاشمی گفت: یکی از مقولاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می شود، در خصوص بحث غذا و محیط زیست و دارو است که باید با چشم های ناظر و پیگیری های شما در سراسر کشور از آسیب به مردم جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برخی محصولات در بازار وجود دارد که از یک سو اعلام می‌شود این محصولات کالای آسیب رسان سلامت است، اما از سوی دیگر مشاهده می‌شود که پروانه بهداشتی دارند که باید در مورد بخشی از این کالاها با وضع مالیات های مناسب نسبت به مدیریت مصرف آن اقدام شود و در مورد بخش دیگری نیز از کالاهای آسیب رسان که پروانه بهداشتی هم دارند، باید در صدور پروانه آنها تجدید نظر شود.

وزیر بهداشت افزود: نمی‌توان مانع ورود برخی کالاها شد و باید با اطلاع رسانی مناسب کالاهای آسیب رسان به سلامت مردم را معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha