نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ضعیف تر شدن عملکردهای ذهنی در مردم از سال ها قبل از مرگ شروع می شود حتی اگر فرد علائم بیماری جنون و تخریب بافت ها و سلول‌های عصبی نداشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز؛ دکتر والجیر تورو لدسون از دانشگاه گوتنبرگ سوئد گفت: این تغییرات با تغییرات مربوط به مهارت های فکری که با افزایش سن پیش می آید متفاوت بوده و چیزی که ما دریافتیم وجود یک سری تغییرات سریع در مهارت‌های ذهنی مردم از سال ها قبل از مرگ است.

سرعت اعمال ادراکی از حدود 15 سال قبل از مرگ رو به زوال رفته و توانایی های اعمال ذهنی و شفاهی از حدود 5 ، 6 سال قبل از مرگ روند نزولی خود را نشان داده است.

این یافته ها از مطالعه 288 نفر که جنون و یا تخریب بافت های مغزی نداشتند به دست آمده است که این افراد از سن 70 سالگی تا زمان مرگ تحت بررسی بودند و میانگین سن مرگ در آنها 84 سال بوده است. همچنین عملکردها و توانایی ها ذهنی و مغزی این افراد 12 مرتبه طی یک دوره 30 سال مورد بررسی قرار گرفته تا از نداشتن جنون در این افراد اطمینان حاصل شود.

دکتر تورو لدسون گفت: بیماری قلبی عروقی یا تخریب بافت‌های مغزی هم می تواند از جمله عوامل تغییر عملکردهای مغزی باشد ولی افزایش مشکلات سلامتی و سستی و نحیفی در پیری که اغلب هم به ساکن بودن و غیر فعالی فرد منجر می شود، با کمبود تمرینات ورزشی، تحریکات ذهنی سرعت می یابد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: توانایی های شفاهی و اعمال ذهنی به شدت در فازهای انتهایی کاهش پیدا می کرد که این تنها به علت افزایش سن نمی تواند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha