رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از تهیه اطلسی جامع در حوزه آسیب های اجتماعی پایتخت خبر داد و گفت: برای اولین بار در کمیسیون فرهنگی شورای شهر اطلس آسیب های اجتماعی تهیه می شود و در آینده نزدیک و تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از تهیه اطلسی جامع در حوزه آسیب های اجتماعی پایتخت خبر داد و گفت: برای اولین بار در کمیسیون فرهنگی شورای شهر اطلس آسیب های اجتماعی تهیه می شود و در آینده نزدیک و تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه آسیب های اجتماعی شهر تهران موجب دغدغه خاطر و نگرانی ما قرار دارد، اظهار داشت: متأسفانه آسیب های اجتماعی در پایتخت کم نیست که بتوان به آن اشاره کرد اما رسیدگی به این حوزه جزو اولویت های شورا قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنده وقتی مسئولیت کمیسیون فرهنگی شورای شهر را بر عهده گرفتم مصمم شدم تا اطلسی از آسیب های اجتماعی پایتخت را تهیه کنیم، بنابراین از کارشناسان حوزه و دانشگاه برای احصای آسیب ها دعوت شد و نشست هایی را نیز در این رابطه برگزار کردیم تا در نهایت بتوانیم علاوه بر احصای آسیب هایی که امروز متوجه شهر است، آن ها را اولویت بندی کنیم.

شناسایی 24 آسیب اجتماعی در تهران

وی افزود: در حال حاضر 24 آسیب اجتماعی در شهر تهران توسط کارشناسان احصا شده و این آسیب ها اولویت بندی شده است.

اعتیاد؛ نگران کننده ترین آسیب اجتماعی در پایتخت

حجت الاسلام ناصحی در پاسخ به این سوال که کدام آسیب اجتماعی در شهر تهران بیش از همه نگران کننده است، گفت: بیشترین حوزه نگرانی ما در بحث اعتیاد است که مهم ترین آسیب اجتماعی است. همچنین فقر، کودکان کار، زنان خیابانی و زنان متکدی نیز در اولویت های بعدی نگران کننده آسیب های اجتماعی قرار دارد.

ضرورت همکاری همه نهادها در حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تأکید بر حل مشکلات آسیب های اجتماعی توسط ارگان های مربوطه، خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه آسیب های اجتماعی باید توسط جمعی از نهادها و سازمان های مربوطه حل شود و اینگونه نیست که یک نهاد بتواند همه مشکلات این حوزه را حل کند.

تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی

وی درخصوص ورود کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برای حل مشکلات حوزه آسیب های اجتماعی نیز گفت: ما برای این منظور چاره اندیشی کردیم ضمن اینکه کمیته مشترکی نیز از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تشکیل داده ایم چرا که معتقدیم یکسری کارها از دست شورا برمی آید و یکسری کارها نیز برعهده نمایندگان است. البته در این کمیته همچنین نمایندگانی از نیروی انتظامی، صدا و سیما، قوه قضائیه، شهرداری حضور دارند.

تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

حجت الاسلام ناصحی تصریح کرد: برای اولین بار در کمیسیون فرهنگی شورای شهر اطلس آسیب های اجتماعی تهیه می شود و در آینده نزدیک و تا پایان سال رونمایی خواهد شد. برای تهیه این بانک زحمات بسیاری کشیده شده است که علاوه بر ارائه آسیب ها نحوه درمان نیز تشریح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha