سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: حدود هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول اجرای مصوبات احیای دریاچه ارومیه درنظر گرفته شد که از این میزان تاکنون ۱۸درصد آن اختصاص یافته است.

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: حدود هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول اجرای مصوبات احیای دریاچه ارومیه درنظر گرفته شد که از این میزان تاکنون ۱۸درصد آن اختصاص یافته است.

آنطور كه داوود رضا عرب به ایرنا گفته است برای نجات دریاچه ارومیه در یك بازه زمانی 10ساله اعتباری حدود 15هزار میلیارد تومان به قیمت امسال تعیین شده كه برابر با حدود 5میلیارد دلار است.

این اعتبار به گفته عرب، به مرور و در فازهای مختلف اختصاص می‌یابد و تمام اعتبار درنظر گرفته شده برای نجات دریاچه ارومیه را دولت تأمین می‌كند و آنطور كه دولت اعلام كرده است برای تأمین این اعتبار مشكلی وجود ندارد. سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: برای فاز اول نجات دریاچه ارومیه، 10طرح اولویت دارد كه برخی از آنها عبارتنداز: انتقال آب زرینه رود به سیمینه رود، انتقال آب از رودخانه زاب، طرح نكاشت، انتقال آب رودخانه آجی چای به دریاچه ارومیه، آبیاری تحت‌فشار و افزایش راندمان انتقال آب به مزارع.

به گفته وی، 26پیشنهاد ستاد احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت تصویب شد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده این مصوبات به مرور انجام می‌شود و طبق بررسی‌ها و پیش‌بینی‌ها صورت گرفته با اجرای این طرح‌ها دریاچه ارومیه تا 10سال آینده به حد قابل‌قبول اكولوژیكی خود خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha