دکتر کامران باقری لنکرانی در مراسم افتتاح دانشکده داروسازی زنجان گفت: 100مرکز درمان معتادان تزریقی در نیمه دوم اسفند ماه جاری راه اندازی می شود.

راه اندازی 100 مرکز درمان معتادان تزریقی در نیمه دوم اسفند

وزیر بهداشت خبر داد:  وجود 5 هزار پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان کشور / راه اندازی 100 مرکز درمان معتادان تزریقی در نیمه دوم اسفند

 در حال حاضر 5 هزار پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان کشور وجود دارد که از این تعداد پروژه نیمه تمام ، تنها 1500 پروژه دارای ردیف اعتباری است.
 به گزارش خبرنگار مهر در زنجان ، دکتر کامران باقری لنکرانی در مراسم افتتاح دانشکده داروسازی زنجان افزود: ایران امروز توانسته به کمک صبر و استقامت خود قله های پیشرفت و توسعه را فتح نموده و به عنوان کشوری نمونه در جهان شناخته شود.
 وی در ادامه از افزایش 55 درصدی پذیرش دانشجو در رشته دارو سازی در کشور خبر داد و تاکید نمود: این یک جهش بزرگ در حوزه دارو سازی و عرصه علمی کشور است.
 لنکرانی گفت: در حال حاضر در کشور 10 هزار داروساز فعالیت می نمایند و تعداد 7 هزار داروخانه ، 60 شرکت داروسازی و 38 شرکت تولید مواد اولیه فعالیت دارند.
 وی تاکید کرد: در حال حاضر گردش بازار مالی داروی کشور حدود 5/1 میلیارد دلار است که از این میزان 95 درصد را تولیدات داخلی و تنها 5 درصد را تولیدات خارجی تشکیل می دهد که دارای ارزش افزوده بالایی بوده و باید تلاش کنیم 5 درصد داروی وارداتی را نیز در کشور تامین نماییم.
 وزیر بهداشت ، صادرات داروی کشور را در حدود 60 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این اقلام صادراتی که شامل 12 محصول است غالبا تجهیزات اتاق عمل ، مانیتور ، یونلیت های دامپزشکی و برخی موارد دیگر است که به 20 کشور جهان صادر می شود.
 لنکرانی ، نگاه وزارت بهداشت به صادرات را نگاهی وسیع عنوان و تاکید نمود: در تلاش هستیم روند صادرات را در آینده و به سرعت افزایش دهیم که درهمین راستا نمایشگاه ایران مت ، خرداد 86 در کشور برگزار خواهد شد.
 وی با تاکید بر این مطلب که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی دارای وضعیت مطلوبی هستیم ، گفت: در تولید محصولات یک بار مصرف وضعیت خوبی داریم ولی در تولید تجهیزات بزرگ و سرمایه ای کار طولانی مدت و زیادی پیش رو داریم.
 لنکرانی تاکید نمود: در حال حاضر در تولید 16 نوع محصول پزشکی موفق به کسب استاندارد اروپا شده ایم.
 وی ، توجه به ارزش خدمت گذاری را مهمترین هدف و سیاست وزارت بهداشت در دولت نهم عنوان و افزود: وزارت بهداشت قبول دارد که تعرفه بخش خصوصی بیشتر باشد ولی باید این تعرفه علمی و از روی اصول طراحی شود.
 وزیر بهداشت گفت: امسال 75 درصد پذیرش های صورت گرفته در بیمارستانهای کشور را پذیرش های اورژانسی تشکیل می دهد.لنکرانی افزود: با توجه به این مسئله وزارت بهداشت سیاست های خاصی را برای ارائه هر چه مطلوب تر خدمات در این بخش طراحی نموده است.
 وی در ادامه ، ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه را از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در افزایش میزان امید به زندگی در میان افراد جامعه و کنترل و ریشه کنی بسیاری از بیماریها ، موفقیت های قابل توجهی کسب نمودیم.
 وزیر بهداشت ، اقتصاد سلامت را مهم ترین مشکل و چالش حوزه بهداشت و درمان کشور عنوان نمود و تصریح کرد: اگر در بحث بهداشت و درمان جامعه مشکلی داریم در اقتصاد سلامت است و ما در این زمینه احتیاج به تجدید نظر داریم.
 لنکرانی در ادامه آمار مبتلایان به ویروس HIV در کشور را 14 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 1700 نفر فوت کرده اند و 48 نفر وارد مرحله بیماری ایدز شدند.وی تصریح کرد: در طی 2 سال اخیر موارد جدید مبتلایان به ایدز نسبت به سالهای قبل کمتر شده و در کنترل رفتارهای پر خطر موفق بوده ایم.
 وزیر بهداشت همچنین از راه اندازی 100 مرکز درمان معتادان تزریقی در نیمه دوم اسفند ماه جاری خبر داد.وی در ادامه از وجود 5 هزار پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان کشور خبر داد و افزود: از این تعداد پروژه نیمه تمام تنها 1500 پروژه دارای ردیف اعتباری است و 3500 پروژه فاقد ردیف اعتباری هستند.
 وزیر بهداشت که امروز در مراسم افتتاحیه دانشکده دارو سازی استان زنجان سخن می گفت ، با عنوان این مطلب که کارهای صورت گرفته برای این دانشکده مطلوب و در خور توجه است ، افزود: 500 میلیون تومان از اعتباراتی که در اختیار وزارتخانه بود در فروردین 86 به این دانشکده اختصاص می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha