یک محقق طب سنتی متعقد است: تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از بیماریها با استفاده علمی ، صحیح و مناسب از داروهای گیاهی قابل درمان است.

دکتر زینت بقادوست  در گفت و گو با ایرنا افزود: تحقیقات بسیاری از کشورهایی که در زمینه گیاه درمانی فعالیت گسترده علمی دارند نشان می دهد که تعداد کثیری از بیماریها از طریق گیاه درمانی و روشهای طب سنتی قابل معالجه و درمان است و درواقع طب سنتی با کمترین آثار جانبی برای بیماربا استفاده از گیاه درمانی روند بهبود را ایجاد می کند.
این محقق طب سنتی که دراین زمینه مطالعاتی در ژاپن و ایتالیا داشته گفت: اکنون رویکردپزشکان کشور برای معالجه بیماران با استفاده ازروش طب سنتی و گیاه درمانی نسبت به گذشته افزایش یافته است.
این محقق طب سنتی با اشاره به اینکه شمار زیادی ازبیمایهای انسان به نحوه غذا خوردن و کیفیت غذای مورد استفاده وی برمی گردد گفت :سبزی خوردن ، سالاد کاهو ، خیار و گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون و آبلیمو،ماست و نان سبوس دار به ویژه نان سنگک به دلیل نقش مهمی که در سلامت جسم انسان دارند باید در ترکیب غذای اصلی و سفره های غذا قرار گیرند.
دکتربقادوست افزود: آثارمحققین علم تغذیه نشان می دهد بخش اعظم بیماریها ناشی از بدخوردن و سوء هاضمه ایجاد می شود و ما در طب سنتی یک راه حل بسیار ساده ای دراین زمینه داریم.
وی به توصیه های طب سنتی و مباحث مرتبط دردین اسلام دراین زمینه اشاره کرد و گفت: تمامی این مباحث بریک نکته کلیدی و پایه تاکید دارد و آن هم این است که برای ازبین بردن بسیاری از بیماری ها باید تا زمانی که به طور واقعی گرسنگی درفرد عارض نشده اقدام به غذا خوردن نکرده و قبل از اینکه کاملا احساس سیری دست دهد ، ازغذا خوردن دست کشید.
دکتر بقادوست درعین حال گفت: تحقیقات نشان می دهد که باید از زیاده روی در خوردن گوشت قرمز ،نمک ،چربی و شیرینی خودداری شود و در ترکیب غذاها از حبوبات ،گندم ،جو و سبزیجات استفاده و در بین وعده های غذایی نیز میوه مصرف شود."
این محقق طب سنتی با بیان اینکه در سالهای اخیر رشته های گیاه درمانی و طب سنتی در دانشگاههای کشور توسعه یافته و داروهای گیاهی نیز داروخانه ها عرضه می شود گفت: به رغم این فعالیت ها، این رشته همچنان نیازمند معرفی از طریق رسانه های عمومی است .
بقادوست خاطرنشان کرد: نکته مهم در طب سنتی و گیاه درمانی توجه به طول درمان است زیرا طول درمان اکثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی بیشتر است و این امر گاهی از حوصله بیماران خارج است لذا باید توجه داشت که درمان با داروهای گیاهی گرچه زمان بر است ولی بر خلاف اکثر داروهای شیمیایی فاقد اثرات جانبی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha