یک متخصص گوش، گلو و بینی با اشاره به اینکه احتمال ابتلای افراد به سرماخوردگی در پاییز و زمستان بیشتر است، اظهار کرد: ماندن در فضاهای بسته، تماس نزدیک افراد با دیگران در طول پاییز و زمستان، استرس‌های روانی و آلرژی که مجاری بینی را گرفتار کند از عواملی است که موجب افزایش احتمال ابتلای افراد به سرماخوردگی می‌شود

سلامت نیوز: یک متخصص گوش، گلو و بینی با اشاره به اینکه احتمال ابتلای افراد به سرماخوردگی در پاییز و زمستان بیشتر است، اظهار کرد: ماندن در فضاهای بسته، تماس نزدیک افراد با دیگران در طول پاییز و زمستان، استرس‌های روانی و آلرژی که مجاری بینی را گرفتار کند از عواملی است که موجب افزایش احتمال ابتلای افراد به سرماخوردگی می‌شود.

دکتر ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به سرماخوردگی برای تمام افراد و در تمام سنین در فصول پاییز و زمستان بیشتر می‌شود، گفت: اغلب افرادی که مدت زیادی را داخل خانه می‌گذرانند بیشتر به سرما خوردگی مبتلا می‌شوند.

وی تصریح کرد: ممکن است در ابتدا فردی که مبتلا به سرما خوردگی شده است دچار عفونت، خارش یا درد گلو، گرفتگی بینی و کمی بدن درد یا سردرد خفیف شود.

این فلوشیپ جراحی سر و گردن با اشاره به اینکه بیش از 2000 ویروس مختلف ممکن است موجب ابتلا به سرما خوردگی شوند، خاطرنشان کرد: علائم سرماخوردگی بسیار متفاوت است، اما احتمال ابتلا دو تا چهار نوبت به سرما خوردگی در هر فرد بزرگسال نیز وجود دارد.

رزم پا با تاکید به اینکه اغلب سرماخوردگی در طول یک هفته بهبود می‌یابد، اظهار کرد: امکان بهبود برخی از سرماخوردگی‌ها تا دو هفته نیز وجود دارد که در صورت طولانی شدن این زمان باید به پزشک مراجعه شود.

وی عطسه، آبریزش از چشم، سرفه، تب ملایم و خستگی خفیف را از علائم ابتلا به سرما خوردگی دانست و بیان کرد: ویروس سرماخوردگی از راه دهان یا بینی وارد بدن می‌شود. اگرچه سرماخوردگی از طریق عطسه و سرفه نیز می‌تواند منتقل شود، بنابراین تماس دست فرد با دست فرد سرما خورده یا استفاده از وسایل مشترک مانند حوله و تلفن می‌تواند منجر به انتقال بیماری شود.

این متخصص گوش، گلو وبینی ماندن در فضاهای بسته، تماس نزدیک افراد با دیگران در طول پاییز و زمستان، استرس‌های روانی و آلرژی که مجاری بینی را گرفتار کند را از عواملی دانست که می‌تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی را افزایش دهد و خاطرنشان کرد: درستی هیچکدام از باورهای عموم مردم در مورد عوامل زمینه‌ساز سرماخوردگی مانند بیرون رفتن از خانه با موهای خیس و باد سرد تا کنون ثابت نشده است.

رزم پا در پایان با اشاره به اینکه مراجعه به پزشک در هنگام ابتلا به سرماخوردگی برای اطمینان از اینکه عفونت وارد ریه، حنجره، نای، سینوس یا گوش نشده باشد، الزامی است، یادآورشد: علائم و نشانه‌های شروع سرماخوردگی اغلب یک تا سه روز پس از ابتلا به ویروس سرما خوردگی ایجاد می‌شوند و اولین علامت آن آبریزش از بینی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha