یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 132735

دارویی که برای درمان آرتروز به کار می رود باعث شد مردی که مبتلا به طاسی کامل بود ، نه تنها تمام موهای سر خود را بازیابد ، بلکه تمام موهای ابرو و مژه و دستان وی نیز مجددا رشد کرد.

سلامت نیوز: دارویی که برای درمان آرتروز به کار می رود باعث شد مردی که مبتلا به طاسی کامل بود ، نه تنها تمام موهای سر خود را بازیابد ، بلکه تمام موهای ابرو و مژه و دستان وی نیز مجددا رشد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت خانواده ایرانی، اینها نتایج تحقیقی است که به تازگی در دانشگاه ییل صورت پذیرفته است.

در این تحقیق مردی که درسن 25 سالگی به بیماری کچلی عمومی ،  که به هیچ گونه درمان دارویی پاسخ نمی دهد مبتلا شده بود ، مورد بررسی قرار گرفت . در این پژوهش بیمار با داروی آرتروز به نام توفاسیتینیب سیترات مورد درمان قرار گرفت و در نتیجه درمان تمام موهای از دست رفته دوباره رشد کرد.به گفته دکتر برت ای کینگ ، استاد راهنمای پوست و موی دانشکده داروسازی دانشگاه ییل و سرپرست نویسندگان مقاله ،نتایج همانگونه که انتظار می رفت حاصل شد.

این گامی عظیم در درمان بیماران با بیماری مشابه به شمار می رود.دکتر برت همچنین بر این باور است که همین دارو در دیگر بیماران با بیماری مشابه نیز به همین صورت پاسخ خواهد داد.

آلوپسیا یا کچلی عمومی نوعی غیر متداول در طاسیست.در این بیماری موهای تمام بدن به دلایل نامشخصی شروع به ریزش می کند.این بیماری نوعی بیماری سیستم ایمنی به شمار می رود.یعنی سیستم ایمنی به اشتباه بافتهای بدن را به عنوان عامل خارجی شناسایی کرده و به آنها حمله می کند.در این مورد سیستم ایمنی به فولیکولهای مو حمله می کند.

بیمار مورد مطالعه در این بررسی علاوه بر طاسی عمومی به مشکل پسوریازیس میکروبی نیز مبتلا بود.دکتر برت از داروی گفته شده که جهت درمان آرتروز به کار می رود همزمان برای درمان هر دو مشکل بیمار استفاده کرد.البته این داروی برای درمان پسوریازیس مورد تایید FDA می باشد.
معجزه داروی آرتروز در درمان طاسی

همچنین از این دارو قبلا برای درمان طاسی سکه ای در موش ها مورد استفاده شده بود.به فرد مورد آزمایش به مدت دو ماه روزانه 10 میلی گرم دارو تجویز شد در این مدت علایم پسوریازیس در وی به شدت کاهش یافت و موهای صورت در وی شروع به رویش مجدد کردند.سپس به مدت سه ماه دیگر با دوز15 میلی گرم مورد درمان قرار گرفت در پایان 5 ماه درمان بیمار بیشترموهای از دست رفته سر و به علاوه موهای ابرو و مژه ها و موهای صورت خود را باز یافت.

درمان دارویی برای 3 ماه دیگر نیز به همین صورت ادامه یافت و تمام موهای ریخته شده دوباره رشد کرد بدون اینکه بیمار شکایتی داشته باشد ویا عوارض خاصی در وی ظاهر شود.به گفته دکتر برت این دارو با خاموش کردن حملات اشتباه سیستم ایمنی باعث رشد مجدد موهای از دست رفته می شود.دکتر برت همچنین نوع کرمی این دارو را برای درمان طاسی موضعی (سکه ای)تحت بررسی کلینیکی دارد.

توجه داشته باشید که این دارو تحت شرایط کاملا کنترل شده تجویز و استفاده گردیده است .لذا از مصرف خودسرانه آن بدون مشورت با پزشک متخصص جدا خود داری نمایید.

منبع: natureworldnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha