مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت هیچ‌گاه درباره تولید خمیر مرغ اظهار نظر نمی‌کند، گفت: مجوز تولید و استفاده از فراورده‌های گوشتی تنها در صورت سلامت مواد اولیه آنها صادر می‌شود.

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت هیچ‌گاه درباره تولید خمیر مرغ اظهار نظر نمی‌کند، گفت: مجوز تولید و استفاده از فراورده‌های گوشتی تنها در صورت سلامت مواد اولیه آنها صادر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان نوشت: هدایت حسینی درباره خمیر مرغ و موضوعات مطرح شده درباره ممنوعیت یا استفاده از آن در در تولید فرآورده های گوشتی گفت: تولید، نظارت بر تولید و صدور پروانه تولید خمیر مرغ برعهده سازمان دامپزشکی است این در حالی است که وزارت بهداشت تنها بر نظارت و تایید این مواد اولیه در فراورده های گوشتی مسئول بوده که بر این اساس در حال بررسی این مواد اولیه است.

او در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر استفاده از خمیر مرغ در فراورده های گوشتی ممنوع است، گفت: در واقع تولید این محصول به وزارت بهداشت هیچ ارتباطی نداشته و هیچ گاه درباره تولید آن اظهار نظر نخواهد کرد، اما مسئولان امر بهداشت و درمان با جدیت نظارت بر مواد اولیه فراورده های گوشتی را پیگیری خواهند کرد و تا زمانیکه سلامت این فراورده ها برای آنها اثبات نشود مجوز استفاده چنین محصولاتی را صادر نخواهند کرد.

مدیرکل فراورده های غذا و دارو در خاتمه گفت: نکات، شروط و پانل بهداشتی با محوریت این موضوع تهیه شده است که اگر موارد مربوط به آن تامین شود، بررسی‌های کارشناسی فنی روی این خمیر بیشتر خواهد شد و بنابراین وزارت بهداشت می تواند روی استفاده این مواد اولیه نظر دهد. با این وجود پیش شرط هایی در این خصوص وجود دارد که سازمان دامپزشکی باید آن ها را در نظر بگیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha