معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها با هم اختلاف دیدگاه دارند و متأسفانه این اختلاف باعث می‌شود دود آن به چشم مردم برود.

حسن امین‌لو در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش كه آیا گروهی قدرتمند وجود دارند كه تلاش می‌كنند جلوی اجرای طرح پزشك خانواده را بگیرند، افزود: نه ما این بدبینی را نداریم‌ اما دیدگاه‌ها بین وزارت بهداشت و رفاه فرق می‌كند، در دستگاه وزارت رفاه كسانی هستند كه معتقدند از مسیر مورد نظر ‌آن‌ها طرح پزشك خانواده به نتیجه می‌رسد، در وزارت بهداشت هم با سابقه 100 ساله كارشناسانی نشسته‌اند و از نظر علمی مسیر خاص خودشان را ارائه می‌كنند.
وی ادامه داد: نظرات وزارت بهداشت كاملاً بر اساس تعاریف علمی و مستند است با این حال اختلاف دیدگاه بین این دو وزارتخانه باعث شده كه این طرح در زمان مقرر به نتیجه دلخواه نرسد و هنوز مردم شیرینی اجرای آن را نچشیده‌اند و در نهایت دود آن به چشم مردم رفته است.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا نمی‌شود با جلسات كارشناسی مشترك اختلافات را حل كرد، گفت: اگر می‌شد كه تا حالا حل شده بود،‌ 3 سال است به طور مرتب جلسه كارشناسی و مدیریتی درباره پزشك خانواده بین دو وزارتخانه می‌گذارند، هیچ فایده‌ای نداشته است، بعد از چند ساعت كه جلسه تمام می‌شود، هر كس می‌رود و كار خودش را انجام می‌دهد.
امین‌لو افزود: البته امیدواریم با تصویب قانون جامع نظام سلامت در مجلس و مشخص شدن متولی واحد امور سلامت در كشور این مشكلات حل شود، بالاخره اگر قانونی باشد كه مشخص كند چه كسی تصمیم گیرنده است، همه باید مطیع قانون باشند.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا این تصور درست است كه گروهی از پزشكان متخصص از بیم این كه با اجرای طرح پزشك خانواده بیماران و مشتریان آن‌ها كم می‌شود، جلوی اجرای این طرح را در شهرها گرفته‌اند، گفت: ان‌شاء‌الله كه این طور نباشد، ما كه جزء آن دسته نیستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha