مدیر عامل سازمان انتقال خون از کاهش پرداختی بیماران در حوزه انتقال خون با اجرای طرح تحول سلامت تاکید کرد.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان انتقال خون از کاهش پرداختی بیماران در حوزه انتقال خون با اجرای طرح تحول سلامت تاکید کرد.

دکتر علی اکبر پور فتح‌اله در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیماران نیازمند به پلاکت به روش فرزیس (اهدای مستقیم پلاکت) مجبور به تهیه کیسه و لوازم مصرفی یکبار مصرف پلاکت به روش فرزیس از بازار بودند که هزینه‌ای حدود 800 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان را برای بیماران دربرداشت. علاوه بر این محصول، تعرفه 200 هزار تومانی خدمات نیز داشت که فرانشیز آن توسط بیمار و در مواردی کل آن توسط بیماران پرداخت می‌شد که هزینه سنگینی برای بیمارانی که با مقاومت درمان با پلاکت مواجه می‌شدند و مجبور به استفاده از این روش بودند را در برداشت.

وی با بیان اینکه با طرح تحول سلامت و قیمت گذاری این محصول، هزینه کلیه خدمات از محل طرح تحول سلامت تامین می شود و بیماران هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند ادامه داد: هم اکنون این طرح در استان تهران اجرا می‌شود و به زودی نیز شاهد اجرای آن در سایر استانها با انعقاد تفاهم‌نامه بین مراکز انتقال خون و دانشگاه‌های علوم پزشکی از محل بسته تحول سلامت خواهیم بود.

به گفته پورفتح‌اله، با ورود سازمان انتقال خون به تولید پلاکت به روش فرزیس و خرید متمرکز شاهد کاهش قیمت مواد مصرفی و کیسه ویژه فرزیس به این روش به قیمت کمتر از 600 هزار تومان شده‌ایم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه تعرفه گذاری و اقتصادی شدن چرخه انتقال خون هم به نفع بیمه‌ها و نظام سلامت و هم انتقال خون می باشد، تاکید کرد: هم اکنون در استان تهران خون اشعه داده شده که قبل از اجرای طرح تحول سلامت مبلغ تعرفه آن به مبلع 17 هزار تومان برای هر بار اشعه از بیماران دریافت می‌شد که این خدمت نیز هم اکنون از محل بسته تحول سلامت پرداخت می‌گردد و هزینه پرداختی بیماران که بیماران خاصی می‌باشند که هزینه‌های سنگین دیگری را هم تحمل می‌کردند به صفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha