قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با استناد به نامه‌ای که بدنبال پیگیری‌های نظام پرستاری برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش‌های خصوصی از سوی وزارت کار ابلاغ شده، پرستاران از این پس می‌توانند از بیمارستان‌هایی که از اجرای این قانون امتناع می‌کنند، شکایت کنند.

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با استناد به نامه‌ای که بدنبال پیگیری‌های نظام پرستاری برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش‌های خصوصی از سوی وزارت کار ابلاغ شده، پرستاران از این پس می‌توانند از بیمارستان‌هایی که از اجرای این قانون امتناع می‌کنند، شکایت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پرستاری، احمد نجاتیان با انتقاد از تعلل در اجرای قانون ارتقاء بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران در بخش های خصوصی تصریح کرد: به رغم اینکه این قانون در سال 88 به تصویب مجلس رسیده و صراحت دارد که تمام پرستاران و کارکنان بالینی در کلیه بخش ها شامل این قانون می‌شوند، اما بر اساس اطلاعاتی که ما از سراسر کشور و هیات مدیره‌های نظام پرستاری در کشور گرفته ایم، بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی بویژه در شهر تهران هنوز این قانون را اجرا نمی‌کنند و زیر بار آن نمی‌روند.

وی افزود: به همین منظور سازمان نظام پرستاری بدنبال پیگیری های خود برای اجرای کامل این قانون در تمامی بخش ها، چندی پیش نیز نامه ای برای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارسال کرد و طی آن درخواست شد که مجددا اجرای این قانون در بخش های خصوصی پیگیری شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در همین راستا مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار نیز پاسخی به نامه مذکور داده که امروز به دست سازمان رسیده و طی آن تأکید شده که این قانون در همه بیمارستان های بخش خصوصی که مشمول قانون کار هستند، لازم الاجراست و ناظرین و بازرسین وزارت کار موظف هستند، اجرای آن را در بیمارستان ها پیگیری کنند.

وی یادآور شد: در این نامه قید شده است که اگر بیمارستانی از اجرای این قانون خودداری کند، پرستاران این حق را دارند که موضوع را در مراجع حل اختلاف کار طرح دعوی کرده و شکایت کنند و حتما این مراجع رای به اجرای قانون خواهند داد.

نجاتیان افزود: بنابراین با استناد به این نامه و نامه هایی که پیش از این از طریق وزارت کار ابلاغ شده، به نظر می رسد دیگر وقت آن رسیده که همه بیمارستان های بخش خصوصی بطور جدی اجرای قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: به همه پرستاران نیز توصیه می کنیم از بیمارستان های خصوصی این حق را مطالبه کنند و چنانچه بیمارستانی، اجرای این قانون را نپذیرفت با استناد به نامه مذکور که از سوی وزارت کار صادر شده، می توانند شکایت خود را از بیمارستان متخلف اعلام کنند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: مشاورین حقوقی سازمان نیز آمادگی دارند که در این راستا به متقاضیان برای احقاق حقوق خود مشاوره دهند.

بخشنامه اجرای قانون ارتقای بهره وری، بر کاهش ساعت کار پرستاران و استخدام نیروهای جدید تاکید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستارخصوصی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    1 0
    شکایت کنند که 2روز بعد به یک بهانه ای بگویند بفرمایید بروید به سلامت.آخه مگه پرستارخصوصی امنیت شغلی داره ؟کی ازش دفاع میکنه ؟دربیمارستان ما چند نفر به حقوقشون اعتراض کردند نامه به تابلو زدند که همینه که هست هرکس نمی خواهد اعلام کند تا به جایش نیرو بیاوریم