یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 132748

مار معتادان اینترنت اعلام شدآمار معتادان اینترنتی جهان اعلام شد.

آمار معتادان اینترنت اعلام شد

سلامت نیوز:آمار معتادان اینترنت اعلام شدآمار معتادان اینترنتی جهان اعلام شد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، نتایج جدیدترین تحقیق جهانی منتشر شده نشان می دهد 6 درصد کاربران اینترنت در جهان با اعتیاد اینترنتی روبه رو هستند.

خاورمیانه با 11 درصد و شمال و غرب اروپا با 2.4 درصد دارای بالاترین و کمترین نسبت اعتیاد اینترنتی جهان هستند.

براساس این پژوهش که نتایج آن در مجله "روانشناسی اینترنت و رفتار و شبکه های اجتماعی" منتشر شده، اعتیاد اینترنتی بر زندگی، سلامت و روابط اجتماعی افراد تاثیر منفی می گذارد.

درباره تعریف معتاد اینترنت هم آمده است: در صورتی که استفاده از اینترنت را به نشستن در کنار دیگران ترجیح می دهید شما یکی از 182 میلیون نفری هستید که براساس پژوهش ها از اعتیاد اینترنتی رنج می برید.

در این تحقیق درباره عوارض اعتیاد اینترنتی، رفتارهای 89 هزار نفر در 31 کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

از جمله عوارض اعتیاد اینترنتی به زیاد بودن ساعت های استفاده از اینترنت، بروز بحران روحی و نگرانی به هنگام قطع اینترنت، اهمال در انجام وظایف اجتماعی، خانوادگی و شغلی، از خواب پریدن برای چک کردن ایمیل یا فهرست افراد تماس گیرنده در چت های موبایلی و عدم استفاده از تفریحات متنوع در اوقات فراغت اشاره شده که بر زندگی، سلامت و روابط اجتماعی افراد تاثیر منفی دارد.

کارشناسان این موارد را به عنوان راه های درمان اعتیاد نام می برند: تنظیم وقت و کنترل زمان های استفاده از اینترنت، انجام برخی از فعالیت های مورد علاقه، یادگیری مهارت های جدید و انجام فعالیت های داوطلبانه و اجتماعی.

یادآور می شود آمریکا در اواخر 2013 برای نخستین بار شاهد افتتاح بخشی برای درمان اعتیاد به اینترنت بود.

هم اکنون حدود 3 میلیارد نفر از 7 میلیارد نفر جمعیت جهان کاربر اینترنت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha