نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود حمایت از تولید کیسه‌های خونی در داخل، گفت: قرار است وزارت بهداشت جلسه‌ای با تولیدکنندگان برگزار کرده و نتیجه نهایی نیز به مجلس ارایه شود.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود حمایت از تولید کیسه‌های خونی در داخل، گفت: قرار است وزارت بهداشت جلسه‌ای با تولیدکنندگان برگزار کرده و نتیجه نهایی نیز به مجلس ارایه شود.

حسن تامینی لیچائی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری آخرین وضعیت رسیدگی به نامه جمعی از پزشکان سازمان انتقال خون به رئیس مجلس، افزود: این موضوع همچنان روند بررسی خود را می‌گذراند و با توجه به پیگیری‌های انجام شده به نظر می‌رسد حمایت چشمگیری از تولیدکنندگان کیسه‌های خونی داخل نشده و تولیدات آنها خریداری نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بدون‌شک لازم است اگر حقی از این تولیدکنندگان تضییع شده هرچه سریع‌تر به مشکلات آنها رسیدگی شود، در این جهت باید پیگیری‌های دقیق‌تری صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت به طور دقیق به دنبال بررسی این معضل است، تصریح کرد: اکنون این وزارتخانه از تولیدکنندگان کیسه‌های خون دعوت کرده تا علت وجود شرایط سخت کاری این افراد مورد بررسی قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس صحبت‌های معاون وزیر بهداشت قرار است نتیجه نهایی جلسات مذکور به کمیسیون بهداشت ارایه شود تا بتوان به نتیجه مشخصی برای اعتراض کارکنان سازمان انتقال خون رسید.

گفتنی است چندی پیش جمعی از پزشکان و کارکنان سازمان انتقال خون با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به سوء مدیریت در این سازمان هشدار دادند و درخواست کردند ترتیبی اتخاذ شود که مجلس عملکرد سازمان انتقال خون را بررسی کند.

در پی این درخواست 12 نماینده مجلس با استناد به ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس خواستار طرح سوال از وزیر بهداشت درباره عملکرد سازمان انتقال خون شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha