براساس یافته های یک پژوهش ارایه شده در کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل، مصرف دم کرده چای ترش به طور معنی داری نسبت به چای معمولی بر پر فشاری خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، براساس یافته های پژوهشی که نتایج آن در کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل که 7 تا 10 آبان ماه در ساری برپا شد، ارایه شد 60 بیمار مبتلا به دیابت به دو گروه تقسیم شده، گروه اول از چای معمولی و گروه دوم از چای ترش به مدت 30 روز روزانه دو بار صبح و عصر مصرف کردند.
این گزارش با هدف تعیین اثر کوتاه مدت مصرف چای ترش توسط بیماران متبلا به دیابت نوع 2 بر پرفشاری خون آنها صورت گرفته است.
گزارش فوق می افزاید: در این آزمایش فشار خون سیستولیک (انقباضی) در مصرف کنندگان چای ترش به طور معنی داری 4/15 درصد کاهش یافت، در حالی که این ارقام برای مصرف کنندگان چای معمولی 4/8 درصد افزایش نشان داد. میانگین فشار خون دیاستولیک (انبساطی) در گروه گیرنده چای ترش 3/4 درصد کاهش داشته ولی در گروه گیرنده چای معمولی 6/4 درصد افزایش داشته است.
این گزارش ادامه می دهد، درصد اثر مثبت درمانی گروه گیرنده های چای ترش و چای معمولی به ترتیب 1/48 و 4/15 به دست آمده است.
بنابراین گزارش، این مداخله نظیر سایر مطالعات مشابه، اثر کاهش دهنده فشار خون را که در طب سنتی بسیاری از کشورها مورد توجه است، تایید می کند.
پژوهشگران این مطالعه اظهار دارند، گیاه Hiviscus Sabdariffa یا چای ترش به طور گسترده در مناطق حاره کاشت شده و در طب سنتی بسیاری از کشورها برای درمان پر فشاری خون استفاده می شود.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، اولین کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل که از روز سه شنبه هفتم آبان ماه در مجتمع پیامبر اعظم ساری آغاز به کار کرد، روز جمعه 10 آبان ماه به کار خود خاتمه داد، این کنگره از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری دبیرخانه آموزش طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha