دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 132800

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نباید بحث آلودگی آب تهران را سیاسی کرد، گفت:‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به زودی از مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان آب‌فای کشور دعوت خواهد کرد تا این موضوع به طور دقیق بررسی شود.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نباید بحث آلودگی آب تهران را سیاسی کرد، گفت:‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به زودی از مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان آب‌فای کشور دعوت خواهد کرد تا این موضوع به طور دقیق بررسی شود.

حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر آلودگی آب تهران، افزود: طی چند سال اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین بار از مسئولان آ‌بفای کشور و آب تهران دعوت کرد تا گزارشی از برنامه‌های خود ارایه دهند که در این جلسات مشکلاتی در مورد آب تهران مطرح و بعد از مدتی برطرف شد.

 
مشکل آلودگی آب یکی از مناطق تهران رفع شد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث آلودگی آب تهران را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که مشکلی از لحاظ آب آشامیدنی شهر تهران وجود ندارد البته حدود چند سال پیش مشکلی در یکی از مناطق تهران وجود داشت که مسئولان درصدد رفع آن برآمدند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه آب آشامیدنی شهر تهران مشکلی از لحاظ آلودگی ندارد مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، تصریح کرد: اگرچه وزارت بهداشت سالم بودن آب تهران را تایید کرده است اما با این وجود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به زودی از مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان آبفای کشور دعوت خواهد کرد تا این موضوع به طور دقیق بررسی شود.

شهریاری یادآور شد: همچنین از مسئولانی که مدعی آلودگی آب تهران هستند و برای اثبات ادعای خود سند دارند نیز دعوت خواهیم کرد تا در این‌باره مستندات خود را ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مردم را از بابت آلودگی آب تهران نگران کرد، افزود: شاید آب یکی از مناطق دارای ایراد باشد اما این به منزله آلودگی آب آشامیدنی کل تهران نیست زیرا با این صحبت‌ها چندین میلیون نفر را دچار اضطراب و نگرانی خواهیم کرد.

 
هر چاه استاندارد باید حداقل 300 متر از چاه فاضلاب فاصله داشته باشد

نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم، ادامه داد: به طور حتم ما با کمبود منابع آب مواجهیم و سدها دارای مشکل است لذا مجبور هستیم در برخی مواقع از چاه‌های زیرزمینی استفاده کنیم؛ همه آب تهران فاضلاب شهری نیست و در بعضی از مناطق چاه فاضلاب وجود دارد.

وی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم یک چاه استاندارد است که حداقل از چاه فاضلاب 300 متر فاصله داشته باشد وحال باید دید که این فاصله رعایت شده یا خبر؛ اگر قرار باشد به جهت کمبود آب و بارندگی مجبور شویم از چاه زیرزمینی استفاده کنیم این موارد نیز باید رعایت شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می‌رسد مسئولان ‌آبفای کشور به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کنند و اقدامی را درجهت به خطر افتادن سلامت شهروندان انجام نمی‌دهند لذا نباید آلودگی آب تهران را سیاسی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha