دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

یک متخصص قلب و عروق گفت: همه افراد باید به تپش‌های قلب خود توجه داشته و در صورت افزایش تپش قلب خود و سایر تغییرات آن حتما به پزشک مراجعه کنند.

سلامت نیوز: یک متخصص قلب و عروق گفت: همه افراد باید به تپش‌های قلب خود توجه داشته و در صورت افزایش تپش قلب خود و سایر تغییرات آن حتما به پزشک مراجعه کنند.

دکتر مصطفی بهره‌مند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علل تپش‌های غیرمعمول قلب از نظر تشخیصی متفاوت است، اظهار کرد: عوامل و بیماری‌های مختلفی می‌توانند بر روی تپش و ضربان قلب تاثیرگذار بوده و آن را تغییر دهند.

وی اضطراب، کم‌خونی، بیماری‌های غده تیروئید و بیماری‌های قلبی را از جمله عوامل تاثیرگذار بر تپش‌های غیرمعمول قلب دانست.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه افزایش تپش قلب می‌تواند یک عامل ساده یا یک عامل بیماری داشته باشد، اظهار کرد: افزایش تپش قلب حسی است که از طرف بیمار ارائه می‌شود که یا می‌تواند علامت یک مشکل ساده باشد یا از وجود یک بیماری خطرناک خبر دهد.

بهره‌مند تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود همه افرادی که احساس تپش غیرطبیعی دارند در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرده و نوار قلب بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد علاوه بر گرفتن نوار قلب، دستگاهی با نام هولتر که قابل حمل است به بدن بیمار وصل شده و طی 24 ساعت قرارگیری بر روی بدن بیمار تپش‌های قلب او را بررسی کرده که این امر به تشخیص عامل اختلال در تپش‌های قلب کمک می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد تپش‌های قلب در سنین مختلف متفاوت است، اظهار کرد: این تعداد در بزرگسالان بین 60 تا 100 عدد در دقیقه متغیر است و در افراد کم سن و سال به تناسب سن متغیر است.

وی تصریح کرد: این امکان وجود دارد که تعداد تپش‌های قلب فردی 60 تپش در دقیقه بوده و فرد دیگر 100 تپش در دقیقه باشد و هر دوی این افراد سالم بوده و مشکلی نداشته باشند، اما خارج شدن تپش‌های قلب از این محدوده در افراد بزرگسال باید مورد بررسی قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha