علی ربیعی عنوان کرد: بحث روابط روابط اجتماعی ما فقط بحث درمان نیست، اعتیاد کراک روابط جنسی این ها بحث‌ها و اقعیت‌های اجتماعی است.

سلامت نیوز: علی ربیعی عنوان کرد: بحث روابط روابط اجتماعی ما فقط بحث درمان نیست، اعتیاد کراک روابط جنسی این ها بحث‌ها و اقعیت‌های اجتماعی است.

به گزارش سلامت نیوز،علی ربیعی در مراسم انتشار پانصدمین انتشار روزنامه سپید و سالگرد هفته‌نامه سلامت و مراسم تجلیل از دکتر حسین ملک افضلی که با حضور بیش از 2هزار و پانصدنفر از چهره‌های جامعه پزشکی، مسئولان مختلف ، اساتید دانشگاه و هنرمندان در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد، گفت:« اینجا جمع شده‌ایم برای احترام به یک انسان شریف که پایه‌گذار پزشکی اجتماعی و ورود جامعه‌شناسی در عرصه سلامت است».

ربیعی با بیان اینکه امروز موفق شدیم 7میلیون و 350هزار نفر از کم صداترین و افراد خاموش ترین افراد جامعه را بیمه کنیم، گفت: این در حالی است که در ابتدای شروع طرح بسیاری به ما می گفتند این کار را برای 20هزار نفر هم نمی توان انجام داد.»
وی با سپاسگزاری از دکتر ملک‌افضلی به دلیل نیم قرن تلاش و طرح هایی که در دوران جنگ اجرا کرد، یاداور شد: «ایشان در کمیته راهبردی بهزیستی عضویت داشتند و به شدت پیگیر بحث ها و مسائل مربوط در این زمینه بودند.»
ربعی با بیان اینکه ملک افضلی پای جامعه شناسی را به پزشکی و سلامت باز کرد متشکریم، گفت: «تقدیر می‌کنیم از کسانی که به جایی رسیدند که بتوان نشان داد که جامعه ما باز است تا همه در آن اثربخش باشند.»

وی با تاکید بر اینکه باید بر مفهوم اجتماعی شدن سلامت بیشتر تاکید کنیم، گفت:« بحث روابط روابط اجتماعی ما فقط بحث درمان نیست، اعتیاد کراک روابط جنسی این ها بحث‌ها و اقعیت‌های اجتماعی است. روسپی گری یک واقعیت اجتماعی است که جامعه نمی‌بیند، اصلا صورت مساله را قبول ندارد و نمی‌‌خواهد ببیند. اینها واقعیت های اجتماعی است که باید برای آن چاره جویی کنیم و برای آنها برنامه داشته باشیم همانطور که برای فقر غذایی و آموزش و درمان برنامه ریزی کردیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha