سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از مصرف بی رویه انرژی در کشور به ویژه در تهران گفت: بیش از 90 درصد آلودگی فعلی هوای تهران به دلیل مصرف بی ‌رویه انرژی است به طوری که طبق آمار 20 درصد از انرژی کل کشور در تهران مصرف می شود.

90 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل مصرف بی‌رویه انرژی

سلامت نیوز:  سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از مصرف بی رویه انرژی در کشور به ویژه در تهران گفت: بیش از 90 درصد آلودگی فعلی هوای تهران به دلیل مصرف بی ‌رویه انرژی است به طوری که طبق آمار 20 درصد از انرژی کل کشور در تهران مصرف می شود.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با اشاره به لایحه اصلاح قانون جلوگیری از آلودگی هوا اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا شامل 29 ماده است که تا کنون 16 ماده از آن تصویب شده است.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست تأکید کرد: برای کاهش میزان آلودگی هوا باید درباره جریمه وسایل نقلیه ای که آلودگی ایجاد می کند، تصمیم گیری شود تا شاهد باشیم هر وسیله نقلیه موتوری که تردد می کند حد مجاز خروجی آلوده کننده های هوا و صوت را رعایت کند.
مصرف 20 درصد انرژی کل کشور در تهران
وی با انتقاد از مصرف بی رویه انرژی در کشور و به ویژه در تهران افزود: بیش از 90 درصد آلودگی فعلی هوای تهران به دلیل مصرف بی ‌رویه انرژی است به طوری که طبق آمار 20 درصد از انرژی کل کشور در تهران مصرف می شود. البته وضعیت سوخت بهتر شده اما همچنان خودروهای فرسوده که یکی از عوامل آلودگی هوا هستند در شهر تردد دارند.
این نماینده مجلس با اشاره به حضور واحدهای صنعتی آلاینده کشور نیز گفت: در حال حاضر بیش از 30 درصد صنایع در تهران مستقر هستند که موجب آلودگی می شود.
وی یادآور شد: هر چند وضعیت سوخت در کلانشهر تهران بهتر شده است اما هدر رفت انرژی توسط شهروندان، صنایع آلاینده و خودروهای فرسوده همچنان مشکل آلودگی هوا در تهران است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha