دكتر نوید ناصرى متخصص ارتودنسى و عضو شورایعالى نظام پزشكى كشور طی یادداشتی که خطاب به وزیر بهداشت با بیان اینکه :«بحث درآمدهاى میلیاردى این جامعه، چماقى شده است كه بر سر تك تك افراد این جامعه نه چندان مرفه و حتى فقیر وارد مى آید. » افزود :«از بین بردن و خدشه دار كردن شأن جامعه پزشكى نه تنها تغییرى در میزان رفاه اجتماعى مردم بوجود نمى آورد بلكه از مسؤولیت دولت و سازمانهاى بیمه گر در خدمت رسانى صحیح به مردم نیز چیزى نمى كاهد و صرفاً با تغییر آدرس صحیح به مردم جهت پیگیرى مطالبات عدالت جویانه خود، فقط ایشان را در مقابل و مواجهه با جامعه پزشكى قرار مى دهد.»

با خدشه دار کردن جامعه پزشکی، از مسؤولیت دولت و سازمانهاى بیمه گر نکاهید

سلامت نیوز:دكتر نوید ناصرى متخصص ارتودنسى و عضو شورایعالى نظام پزشكى كشور طی یادداشتی که خطاب به وزیر بهداشت با بیان اینکه :«بحث درآمدهاى میلیاردى این جامعه، چماقى شده است كه بر سر تك تك افراد این جامعه نه چندان مرفه و حتى فقیر وارد مى آید. » افزود :«از بین بردن و خدشه دار كردن شأن جامعه پزشكى نه تنها تغییرى در میزان رفاه اجتماعى مردم بوجود نمى آورد بلكه از مسؤولیت دولت و سازمانهاى بیمه گر در خدمت رسانى صحیح به مردم نیز چیزى نمى كاهد و صرفاً با تغییر آدرس صحیح به مردم جهت پیگیرى مطالبات عدالت جویانه خود، فقط ایشان را در مقابل و مواجهه با جامعه پزشكى قرار مى دهد.»
به گزارش سلامت نیوز متن کامل این یادداشت در زیر می آید :

حضور مقام محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى - جناب آقاى دكتر هاشمى    

 با سلام و احترام
"نباید به زیر میزی و رو میزی و این قبیل بحث ها دامن زد." (مقام معظم رهبری 6/8/1392) در زمانى نه چندان دور، ارزش و اعتبار و احترام اجتماعى حكیمان و پزشكان و حتى تمامى مشاغل پیراپزشكى آن زمان و حتى آمپول زن ها ى قدیمى و ... جایگاه بسیار ویژه اى داشت كه با اظهار تأسف باید اذعان كرد در حال حاضر فقط در حسرت آن احترام ها وتكریم ها باید باشیم. افسوس...جای بسی تأمل است که چرا بازار خوار و خفیف كردن جامعه پزشکی کشور که یکی از کوتاهترین دیوارها را در بین تمامی جمعیت ها و اقشار و اصناف در کشور داراست، داغ شده است؟

جامعه ای كه در طی چند ساله اخیر و در انواع و اقسام بحرانهای اقتصادی كشور كه به كام اكثر مشاغل آزاد مختلف می شد و سودهای هنگفتی ناشی از تورم بى رویه و بازار بی ثبات ارز، طلا، مسكن و ... نصیبشان می شد، بی بهره ماندند و فقط با مشكلات روزافزون ناشى از تورم لجام گسیخته دست و پنجه نرم می كردند و دم نمی زدند و نمی زنند. جامعه ای كه آنان نیزهمانند اقشار فقیر شده بدنبال تحریمها و اختلاس هاى نجومى، روز به روز درمسیر فقر بیشتر و كاهش شدید سطح تمكن مالی ( به نسبت سالهای گذشته) سوق داده شدند و از سوی دیگرانتظارات مردم نیازمند از آنان نیز هر روز بیشتر و بیشتر میشد و مى شود و به عبارتى جوركش دولتهاى اخیر و در واقع كلیت نظام در تخصیص یارانه سلامت به مردم بودند و هستند آنهم از جیب خودشان.


 باید اذعان داشت كه جامعه پزشكی كشور به هیچ عنوان مسئول، پاسخگو یا جورکش نتایج اقتصادی حاصله از موضع گیرى ها و تحریمهاى دهه اخیر نیست و نباید باشد كه خود رنج دیده این شرایط است.

در شرایطی که طى دهه گذشته بی ثباتی چشمگیری در اقتصاد کشور رخ داده است، در توان و وظیفه جامعه پزشکی کشور نیست که جور تمام نابسامانى هاى اخیر را کشیده، تاوان اقتصادى، اجتماعى و رفاهى آن را پرداخت نمایند.    

 متأسفانه دید حاكم بر جامعه در مورد پزشكان و جامعه پزشكى، برخوردارى از رفاه كامل اقتصادى و اجتماعى است. البته ایكاش اینگونه بود ولى نه تنها براى جامعه پزشكى بلكه براى تمام اقشار صبور و لایق این مرز و بوم. 

[quote-left] جامعه پزشكی كشور به هیچ عنوان مسئول، پاسخگو یا جورکش نتایج اقتصادی حاصله از موضع گیرى ها و تحریمهاى دهه اخیر نیست و نباید باشد كه خود رنج دیده این شرایط است. [/quote-left]

بحث درآمدهاى میلیاردى این جامعه، چماقى شده است كه بر سر تك تك افراد این جامعه نه چندان مرفه و حتى فقیر( بدلیل طولانى بودن دوره هاى دانشجویى و تخصصى و فوق تخصصى و  سالهاى طولانى در گذراندن طرح و تعهدات اجبارى دولتى و بالا بودن سن این قشر در زمان خروج از دوره هاى علم اندوزى و ورود به عرصه خدمت رسانى به جامعه)  وارد مى آید.

چرا چشمها را نمى شوییم و آن جور كه باید نگاه كنیم، نمى كنیم؟نباید از زمره مشكلات بنیادین این جامعه زجر دیده جهادگر در عرصه سلامت بخشى، این موضوع نیز نادیده گرفته شود كه به نسبت سایر رشته هاى تحصیلى دانشگاهى و سایر مشاغل، شاهد به تعویق افتادن تمامى مراحل طبیعى زندگى و حقوق اولیه زندگى اجتماعى از جمله ثبات اقتصادى حداقلى، ازدواج و صاحب فرزند شدن و ... به علت شرایط حاكم بر رشته هاى پزشكى مى باشیم.

از بین بردن و خدشه دار كردن شأن، جایگاه اجتماعى و موقعیت ممتاز پزشكان و جامعه پزشكى همان بس كه انواع بى حرمتى ها با ذكر القابى ناپسند توسط قلم به دستان نو ظهور با انواع ژستهاى فرهیختگى و مبادرت به نشر این موارد در جراید و پرداختن به مباحث سخیف بررسى میزان درآمدهاى نجومى پزشكان و تأثیر درآمد پزشكان در نقض عدالت اجتماعى در رسانه ملى و مطرح نمودن موضوع كذب درآمدهاى ماهانه میلیاردى پزشكان ( البته ریال نه، تومان )در رسانه ها، نه تنها تغییرى در میزان رفاه اجتماعى مردم بوجود نمى آورد بلكه از مسؤولیت دولت و سازمانهاى بیمه گر در خدمت رسانى صحیح به مردم نیز چیزى نمى كاهد و صرفاً با تغییر آدرس صحیح به مردم جهت پیگیرى مطالبات عدالت جویانه خود، فقط ایشان را در مقابل و مواجهه با جامعه پزشكى قرار مى دهد و نتیجه نهایى این سیاستها، وارد ساختن خدشه اى عظیم به تمامى تلاشهاى هزاران ساله پزشكانى چون بو على سینا و سایر بزرگان این مرز و بوم در تكریم و تقدیس پزشك و جامعه پزشكى است.

در سناریوى مواجه ساختن مردم با پزشكان و جامعه پزشكى و توجیه این امر كه میزان پرداخت از جیب مردم به دلیل زیاده خواهى پزشكان و جامعه پزشكى است، نه تنها اعتماد ذاتى مردم - كه پیش نیاز و ضرورت رابطه بین بیمار و جامعه پزشكى و لازمه خودواسپارى بیمار و همراهانش به دست پزشك است- از این قشر زایل نموده است بلكه خود نتایج هولناكى بدنبال داشته و تبعات درازمدت به مراتب نا میمونى را در كل جامعه به جاى مى گذارد.


 نباید فراموش كرد که احساس عدم اعتماد و اطمینان مردم یک سرزمین از جامعه پزشکی، نتایجی به مراتب دهشت بارتر از حس عدم اطمینان و اعتماد همان مردم از تمامی اصناف، گروه ها، مشاغل و حتی مبلغان دینی و مذهبی و روحانیون آن سرزمین به دنبال دارد.


بى شك اگر فرزندان برومند و بدون اغراق باهوش این مرز و بوم از ابتدا مى دانستند كه در آینده و پس از سپرى نمودن سختیهاى دوران جنگ تحمیلى و مشكلات دوران سازندگى و تحمل صبورانه دشواریهاى فراوان دوران تحصیل در رشته هاى مختلف پزشكى در آینده اى نه چندان دور با عناوین سخیف چاقو بدستان زیر میز بگیر، سپیدپوشان یقه سفید و ... خوانده مى شوند و كم كم به عنوان قطاع الطریق مسیر سلامت مردم لقب مى یابند، چنین راهى را در پیش نگرفته و قطعاً بدنبال مشاغلى آبرومند-البته از نگاه جامعه امروزى-  مى رفتند و در تیررس تهاجمات ناشى از بد اخلاقى هاى رایج در جامعه قرار نمى گرفتند.

چرا باید تقدس پزشک را زیر سوال برد؟ چرا باید با مطرح کردن مسائل سخیف و دروغین - و احیاناً انگشت شمار- مال اندوزی پزشكان، شأن و منزلت و کرامت جامعه پزشکی را تخریب کرد؟ مگر جز اینست كه همین جامعه پزشکی كشور در هنگام تولد تک تک موالید این سرزمین، نجات بخش جان مادران و فرزاندان این آب و خاک هستند؟مگر معتقد نیستیم جان بخشیدن از ویژگی های باریتعالی است و جان دوباره بخشیدن نیز در همان راستای کبریایی قرار دارد؟

 [quote-right]نباید فراموش كرد که احساس عدم اعتماد و اطمینان مردم یک سرزمین از جامعه پزشکی، نتایجی به مراتب دهشت بارتر از حس عدم اطمینان و اعتماد همان مردم از تمامی اصناف، گروه ها، مشاغل و حتی مبلغان دینی و مذهبی و روحانیون آن سرزمین به دنبال دارد. [/quote-right]


توجه حضرتعالى را به فرازهایى از بیانات و منویات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء شورایعالی سازمان نظام پزشکی کشور در تاریخ 6/8/92 جلب مى نمایم:
"در تنظیم سلامت جامعه دو طرف داریم: یكی مردم و یكی پزشكان. هریك حقوقی دارند ولی باید حقوق صنفی پزشك در درجه اول دیده شود.نظام پزشكی حلقه واسط بین مردم و پزشكان است كه باید به این دو نكته توجه كند:

-  رعایت حال مردم و تنظیم وضعیت پزشكی كشور برای رسیدن مردم به آرزوهای سلامت خودشان

- تقدس پزشك. قداست و طهارت باید در آن احساس شود تا اطمینان مردم حاصل شود.

نباید به زیر میزی و رو میزی و از این قبیل بحث ها دامن زد. در همه صنفها و لباسها افراد متخلفی هستند اما نباید با درشت نمایی این تخلفات، اطمینان مردم را از بین ببریم."

همانطور كه ملاحظه مى فرمایید در بیانات گهربار فوق موضوع قداست، کرامت و طهارت پزشک و جامعه پزشکی و لزوم تقدیس و تکریم آنان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است که متاسفانه در برخوردهای مشاهده شده در چند ماهه اخیر در دستگاه های مختلف، تمامی تلاش ها در جهت تخریب و بی اعتماد سازی مردم از پزشک و جامعه پزشکی است که جای بسی تأمل ویژه دارد.

باید تأكید نمایم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در هر لباس و صنفی افراد متخلفی وجود دارد که تخلف آنها نباید به حساب کل صنف و همگان گذاشته شده و تعمیم شود. اگر در جامعه پزشکی هم متخلفی وجود داشته باشد که دارد، نباید بجاى برخورد قاطع با فرد متخلف، آبروی تمامى پزشکان و اقشار مختلف پزشکی دستخوش بازی های سیاسی و ندانم کاری های کورکورانه اصحاب رسانه و سیاسی كاران و فرهیختگان قلم به دست قرار گیرد تا اعتماد عمومی از این قشر سلب شود.      


در انتها لازم مى دانم ضمن آرزوى سلامت براى تمامى  اقشار جامعه  بویژه جامعه پزشكى صبور كشور و امید به اخلاقمدارى در سطح كلان جامعه چه در عرصه پزشكى، چه در عرصه مدیریت و  قانونگذارى، چه در عرصه رسانه اى و ... انتظار آن مى رود شرایطى فراهم شود كه همراه با تثبیت نظامى سلامت محور و كاهش پرداخت از جیب مردم، هم سلامت جامعه به نحو احسن ارتقاء یابد و هم سلامت بخشان به جامعه در شرایط تهاجم كمترى قرار گیرند تا با آرامشى بیش از پیش و طیب خاطرى كه پیش نیاز امر درمانگرى است به وظایف خود بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهگذر ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    25 26
    تعجب من از این است که این گروه منفعت طلب که تمام ارکان سیاستگذاری و نظارتی حاکم بر نظام درمان این کشور را در اختیار گرفته اند و شان یک سازمان حاکمیتی و ظایف محوله به انرا تا جایگاه یک نظام صنفی تنزل داده اند نظامی که خود شر منشاءبسیاری از مشکلات این سیستم است و در پیش پا افتاده ترین اصل باید شکایت از قاضی را دران به پیش داروغه برد هر زمان دستوری را در مسیر زیاده خواهی های خویش ببیند از ان حمایت می کنند و هرچیز که بخواهد انان را به مسیر قانون و اجرای قانون باز گرداند را با غوغا سالاری و براه انداختن هیاهوی سیاسی از بین می برند .چه شده که خود را مبرا از جورکشی سیاستهای دولت می دانی ؟مگر شما به مردمی غیر از مردم این جامعه خدمت می کنی ؟ جناب اقای دکتر مگر شما به مردمی جز همین مردمی که بار سنگین تحریم و تبعات ناشی از انرا تحمل می کنند خدمت می کنی که مگر آن زمان که از پول همین دولت و ملت به رایگان درسخواندی و نخبه شدی خود را فارغ از سیاستهای دولت دانستی که حال چنین خواسته ای داری اصولا فرق شما با سایر افراد جامعه در حق زندگی و حیات چیست مگر ان پدری که برای پرداخت زیر میزی شما و همکارانتان ابروی خویش را به گرو می گذارد از شما چه کم دارد جز اینکه شرایط تحصیل برایش مهیا نشده است نکند شما هم چون وزیرتان خود را تنها نخبگان این جامعه می دانید که فقط باید جامعه درخدمت اسایش و رفاه شما گام بردارد . اگر امروز فکر می کنید جامعه شمار را به چشم یک قطاع الطریق در مسیر سلامت مردم می داند بهتر است فکری به حال رفتار همکارانتان با مردم بکنید و به گذشته خود بنگرید . زخم کهنه ای که امروز سرباز کرده حاصل سالها بی قانونی و قانون گریزی همکاران شما است که حال هر چند گاهی از سوی سر باز میکند گاه از پیکره سایر اعضای تیم درمان و گاه از زبان مردم شما خود را با ابوعلی سینا مقایسه کرده اید درکجای تاریخ امده است که او از دسترنج دیگران ارتزاق می کرد درحالیکه کار امروز شما و همکارانتان شده است ارتزاق دسترنج پرستاران شما دستور دهید و انها اجرا کنند و شما پولش را بگیرید و ادعای فقر کنید اقای دکترهنوز که فرایندی تغییر نکرده که اینچنین براشفته اید هنوز در گوشه و کنار این مرزوبوم در زیر سایه طرح تحول و افزایش 300 درصدی قیمت خدماتتان مردم زیر میزی هم می دهند هنوز همکارنتان حق تمام وقتی میگیرند و در مطب هستند و هنوز در خواب هستندو حق مقیمی میگیرند . بگذریم که وزیر گفت ویزیت دوباره برای دیدن ازمایشات اشتباه است و غیر قانونی اینهم چون بسیار از قوانین دیگر که برای پزشکان نوشته نشده است پس اگر فکر می کنید در حقتان ظلمی شده برای دیدن انکس که در حقتان جفا می کند در مقابله ایینه به ایستید
  • حامد ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    24 27
    جناب دکتر نوید ناصری اگر امروز می بینید قداست رشته پزشکی زیر سوال رفته برگردید و در عملکرد خود و اکثریت همکارانتان در سالهای گذشته علت آن را جویا شوید نه در بیداری و آگاهی که امروز جامعه از وضعیت پزشکان کسب کرده. سالهای سال بسیاری از همکارانتان از قداست این رشته نهایت طوء استفاده را کرده و آن را با درآمدهای بسیار زیاد معامله کرده اید. شما اینکار را کرده اید نه مردم مردم حالا فهمیده اند که شما این سالها چکار میکردید. بروید ببینید حتی در بهبوهه مسائل و مشکلات اقتصادی خیلی از همین دلالان سکه و بساز بفروشهای بازار مسکن از جامعه پزشکی بودند. شما فکر کردید مردم اینها را نمی بینند؟ خودتان قوانین را به نفع خودتان تصویب و اجرا کردید و حالا هم که وزیر برایتان سنگ تمام گذاشته است باز میترسید بیمه ها زیر بار نروند. نگران نباشید روسای بیمه ها هم از جنس خودتان هستند.اگر در بین پزشکان هم عده ای درآمد آنچنانی ندارند باز هم نقص از قوانین خودتان است. تعداد زیاده خواهان این رشته کم نیست . خوب عده ای از هم لباطان خودتان هم فدا شده اند. حالا هم دارید آنها را پله میکنید و میگویید پزشکان فقیرند و قوانینی وضع میکنید که علاوه بر درآمدهای میلیاردی خودتان به آنها هم چیزی برسد. مبادا از گرده گردن کلفتان بزنید و به کم درآمدان پزشک پیزی بدهید. چرا سقف رآمدی ندارید؟ چرا تعداد ویزیتها و عملها را محدود نمیکنید تا هم بیمار منتفع شود و هم عده ای از پزشکان در مطبشان باد نوزد، چرا به پزشکان عمومی رسیدگی نمیکنید ؟ میترسید از سهم متخصصها کم شود؟ چرا حق سایر گروهاوی پزشکی را میخورید؟ کار را آنها انجام دهند و انتفاعش برای شما!؟ چرا فکر میکنید فقط شما پزشکید ؟ در کشورهای دیگر پزشک نیست؟ آنها هم درآمدهای شما را دارند؟ چرا بجای فیش حقوقی تان پرینت حساب بانکیتان را رو نمیکنید؟ همه می دانند که کارانه های چند ده میلیون تومانی شما نه مالیات دارد و نه در فیشتان ثبت میشود. شاید با این حرفها و مظلوم نمایی ها بتوانید عده ای از مردم نا آگاه و مظلوم را گول بزنید ولی بدانید دیگر نمیتوانید سایر اقشار جامعه پزشکی را گول بزنید. بترسید از روزی که مردم حقایقی را که ما میدانیم بفهمند و برایشان اثبات شود. شما قداست خودتان را معامله نکنید و گناهش را گردن دیگری نیندازید
  • shakiba ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    18 26
    تقدس جامعه پزشکان رو جز خود پزشکان پولکی و زیر میزی خور و مکندهشیره جان مریض(به استثنای برخی از پزشکان خدوم) کس دیگری به سخره نکشیده است مردم چشم دارند و فهم و عقل، بحث درآمد برای شما میلیاردی بگیران سخیف شده اما برای ببرخی... همکار پزشک محترم هنوز که اتفاقی برای شما نیوفتاده اینچنین برآشفته و بیانیه میدهید اما بیچاره پرستاران که هم دس تخصصی خوانده اند هم پول تعرفه شان به جیب شما میرود هم اضافه کار اجباری سازمان را میایند و هم فحش و کتک مردم را میخورند...
  • داوود ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    9 18
    پزشک محترم وپزشکان محترم با این طرز تفکر...مردم ما بیناتر ازین حرف هو بوده اند واین اگاه سازی توسط جامعه پرستاری به مردم ابلاغ خواهد شد تا بدانند که اکثریت پزشکان پولهای هنگفت وبیشتر از عدالت میگیرند واین راهم بدانید که بدون جامعه پرستاری هیچ پزشکی ره به جایی نمیبرد...مردم اگاه خواهند شد وما به حقمان خواهیم رسید..
  • عارف ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    16 9
    اكثر پزشكان سطح درآمد معمولي دارند، خودم پزشكم و بسياري از همكارانم هم از درآمدشون اطلاع دارم. در حرفه پزشكي درصدي با صداقت كار نمي كنند ولي اين درصد نسبت به درصد افراد ناصادق در حرفه هاي ديگر بسيار پايين تر است؛ مشكل آنجايي است كه كساني از ساير حرف ها كه اكثرا صادق نيستند به كساني كه اكثرشون صادق هستند اتهام وارد ميكنند؛ بهترين كار اينه كه هر كسي تو حرفه خودش سعي كنه نظر بده؛ شمايي كه خودتون را صاحبنظر ميدونيد، لطفا سري به حرفه و همكاران خودتون بزنيد!!!
  • جلال ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    13 1
    با سلام گر چه بر نوشته ی اقای دکتر ناصری نقد و نظری لازم است ولی نقد های سازنده هیچ ربطی به عقده گشایی هایی که ذیل نوشته و اغلب از جانب پرستاران عنوان شده ندارند.این قشر اگر فکر میکنند حقوقشان نادیده گرفته شده به نمایندگام صنفی خود مراجعه کنند زیرا قطعا حقوقشان نزد پزشکان نیست لطفا اگر حرف منطقی وجود دارد که بتواند در مسبر بهتر شدن نظام سلامت بکار اید گفته شود و از توهین و عقده گشایی و حرفهایی که بوی حسادت میدهد پرهیز شود
    • پرستار ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
      4 9
      با سلام حدمت اقا جلال چه شده که شما هم بر اروخته شده ای برادر من انچه گفته شده همگی بیان حقایق روز سیستم درمان این کشور است اگر پرستاران امروز به جامعه مجازی و رسانه ها پناه اورده اند تنها به خاطر مافیای پرشکی است که بر پیکره نطام درمان این کشور چمبره زده اند و حتی از پست مسول امورعمومی و اداری دانشگاهها هم نگدشته اند انچه شما عقده گشایی و حسادت عنوان گرده اید سر اغاز راه مبار زه با سیستم ضعیف کشی و استعماری وزارت پزشکان است چگونه حقوق من نزد پزشکان نیست در حالیکه من ترزیق حون انجام می دهم من داروی شیمی درمانی تزریق می کنم من بخیه و پانسمان می کنم من اتل می گیرم من نوار قلب می گیرم من نمونه خون می گیرم اما تعرفه اش را پرشک می گیرد اری حق من نزد شما است وسیستم پزشک سالار نوعی قانونی از نظام استعماری را حاکم کرده است بنابراین وقتی پول من در جیب شما پزشکان است شما چه لقب می گیری
  • پرستارخصوصی ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    3 6
    تاویزیت ندهی پزشک نگاهت هم نمیکند وقتی ویزیت دادی یا4ملیون پول عمل را به حسابشان ریختی حسابی خوش اخلاق میشن رفتاردو گانه این قدیسان!!! را من که دراتاق عمل خصوصی هستم مثل روز روشن میبینم.آره ابوعلی سینا اینقدرپولکی نبود برادر من
  • سروش ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    7 2
    پرستار جان هما ن طور که جلال راهنمایت کرده ما هم اعتقاد داریم شما مشکل دارید و لی مشکلاتت را باید به نمایندگانت بگویید. خد ماتی را هم که نام بردی و انجام می دهی حتما همین مقدار می ارزیده که بهت پول دادن و اگر برایت نمی صرفه کار دیگری اختیار کن چه کسی اختیار را از شما گرفته ؟پس برادر من بجای نفرت پراکنی دوستی ها را پاس بدارید کاری کنید که بین پزشک و پرسنار رابطه ی دوستی تحکیم یابد و نه رابطه ای مبتنی بر سو تفاهم
  • فرشيد ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    3 1
    ﺩﻭﺳﺖ ﻋﺰﻳﺰ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ.ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺣﺴﺎﺩﺕ.ﻭ . ﻓﻬﻤﺎﻧﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﺣﺲ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ .ﻛﻤﻲ ﺗﻼﺵ ﻧﻤﻴﻜﻨﻴﺪ؟ﻣﮕﻪ ﻧﻤﻴﮕﻴﻦ ﭘﺰﺷﻜﺎ ﺭﺍﺣﺖ ﭘﻮﻝ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﺭﻥ ﻭ ﻭﺍﺳﻪ ﺍﻳﻦ ﭘﻮﻝ ﻛﺎﺭ ﺧﺎﺻﻲ ﻫﻢ ﻧﻜﺮﺩﻥ؟ﺧﻮﺏ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﻴﺎ ﺑﺮﻭ ﭘﺰﺷﻚ ﺷﻮ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﺍﻳﻄﻰ ﻛﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺏ ﻭﺭﺍﺣﺖ ﻫﺴﺖ ﺑﺮﺳﻲ.ﺗﻨﺒﻠﻲ ﻭﺭﺗﺤﺖ ﺗﻠﺒﻲ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﻭ ﺗﻘﺼﻴﺮ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻧﻨﺪﺍﺯ.ﺍﮔﻪ ﻫﻢ ﻣﻴﮕﻲ ﺳﺨﺘﻪ ﻳﺎ ﺩﻳﮕﻪ ﺍﻻﻥ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻲ ﻳﺎ ﺩﺭﮔﻴﺮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺷﺪﻱ'ﺑﺪﻭﻥ ﻛﻪ ﭘﺰﺷﻜﺎ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﺘﻲ ﻫﺎ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺭﺍﺣﺘﻲ ﻭﺍﺳﺎﻳﺶ ﺭﻭ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺗﺤﻤﻞ ﻛﺮﺩﻥ' 'ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺎ ﺩﻫﻨﺪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ' ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺳﺨﺘﻲ ﺭﻭ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻲ ﺗﺤﻤﻞ ﻛﻨﻲ ﻭ ﭘﺸﺖ ﻛﻨﻜﻮﺭ ﻣﺠﺪﺩ ﺑﻤﻮﻧﻲ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺯﺣﻤﺖ ﻛﺶ ﻫﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻜﻦ' ﺑﻪ ﺟﺎﺵ ﺍﮔﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻱ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺯﺣﻤﺖ ﺑﻜﺶ ﻭﭘﺰﺷﻚ ﺷﻮ. ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﻦ ﭘﺰﺷﻚ ﻫﺴﺖ ﺳﻪ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻭﻣﻦ ﻟﻴﺴﺎﻧﺲ ﻓﻴﺰﻳﻚ ﺩﺍﺭﻡ ﻭﻟﻲ ﺑﻨﮕﺎﻩ ﺩﺍﺭﻡ.ﺩﺭﺍﻣﺪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺗﺎ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﻩ ﻛﺎﺭ ﺍﻳﺸﻮﻥ ﻳﻜﻲ ﻫﺴﺖ ﻭ ﻣﻦ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﻫﺴﺘﻢ ﻭ ﻫﺮ ﺷﺐ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻫﺴﺘﻢ.ﺿﻤﻨﺎ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻫﻢ ﻫﻤﻜﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ.*ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﻭ ﺷﻜﺮ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ*.ﻭﻟﻲ ﺍﻭﻥ ﺑﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺠﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺍﺭﻩ ﻭﺍﺳﻪ ﺗﺨﺼﺺ ﻣﻲ ﺧﻮﻧﻪ. ﺗﺎ ﻛﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻴﺨﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺗﻼﺵ ﺣﺴﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪ؟ ﺟﺎﻱ ﺗﺎﺳﻒ ﺩﺍﺭﻩ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﺍﺑﺮﻭﻱ ﺑﻘﻴﻪ ﻯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻗﺸﺮﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﻣﻴﺒﺮﻳﺪ ﻭﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺨﻴﻞ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ
    • پرستارخصوصی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      3 0
      برادر من پزشک چندسال از بقیه بیشتر درس خوانده وسختی کشیده همان قدربیشتر بگیرد نوش جانش.هیچ کس حرفی ندارد.حتما شما خارج رفته وتحصیل کرده ویا کسی را داری که بگوید درجاهای پیشرفته اونها هم پزشک دارند وخیلی بیشتر ازما شرافتمند هستند چقدر اختلاف باید بین پزشک پرستار وبقیه اقشار جامعه باشد.مقاله دکترپزشکیان درهمین سلامت نیوزرا بخوانید .متشکرم
  • پرستارخصوصی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 1
    بعدازسالهاواقعیات تلخی به بهانه طرح سلامت درباره پزشکان مطرح شده .اقای وزیر اینها را من با پوست واستخوانم هرروزدز بیمارستان خصوصی میبینم کدهای اضافی بای بیمار میزنند.عمل کورتازرا بدون دلیل حتما هیستروسکوپی میکنند برای دریافت پول بیشتر اگرهم نکنند کد ان را اعمال میکنند (این یک نمونه است) درخصوصی خیلی تجهیزات فرسوده است وحقوق اندک اداره کار به پرسنل میدهند وپزشک سودنجومی میبرد. ماپرسنل هم افسرده ایم وانگیزه کارنداریم .