یک مدرسه ابتدایی روستای «آغبلاغ حمیدیه» بخش نظر کهریزی هشترود دچار آتش‌سوزی شد ولی خوشبختانه خسارت جانی نداشت!

سلامت نیوز: یک مدرسه ابتدایی روستای «آغبلاغ حمیدیه» بخش نظر کهریزی هشترود دچار آتش‌سوزی شد ولی خوشبختانه خسارت جانی نداشت!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، چند بار دیگر باید این اخبار را بشنویم؟ چندبار دیگر باید یک مدرسه آتش بگیرد و دانش آموزان شاهد چنین اتفاقی باشند؟ چند بار دیگر باید دانش آموزان بترسند و از مدرسه رفتن وحشت داشته باشند؟ مگر رسیدگی به وضعیت بخاری های یک مدرسه در هر منطقه ی آموزش پروش چه قدر زمان و رسیدگی می خواهد؟ ما مسئول حفظ امنیت روحی وجسمی کودکان و نوجوانانمان هستیم. درست است که این بار به بچه های این مدرسه آسیب جسمی نرسیده است اما آن ها حالا می ترسند. آن ها شاهد صحنه ای بودند که از این روز زندگی شان را تحت تاثیر قرار داده است. چند بار دیگر باید شاهد رویدادی این چنین باشیم که خوشحالی مسئولان از این باشد که کسی از دانش آموزان نسوخته است و خسارات مالی ناچیزی به مدرسه وارد شده است.
مدرسه همچنانی که از کودکی همه ی ما گفته اند خانه ی دوم است. خانه جای امن و پناهگاه باید باشد. دانش آموزان جدا از تمام آموزش های تحصیلی و آکادمیکی که در مدرسه می آموزند باید حالشان خوش باشد و احساس امنیت داشته باشند. اما متاسفانه تکرار حوادثی این چنین هم مدرسه را برای دانش آموزان تبدیل به فضایی نا امن می کند و هم خانواده ها را نگران سلامت فرزندانشان.
حافظه ی تاریخی ما خاطرات ناخوشایندی را به یاد می آورد. هنوز بچه های مدرسه ی درودزن, سفیلان و شین آباد با گذشت سال ها از حادثه ی آتش سوزی, سلامت جسمی و روانی خود را به طور کامل به دست نیاورده اند. دانش آموزان سرمایه های این کشورند. آن ها نیاز دارند که تنی سالم و روانی آسوده داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha