دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

ماموران گشت پلیس شهرستان خمین وقتی به یک خودروی پرشیا به‌خاطر سرعت بالایش دستور ایست دادند تصور نمی‌کردند که این ماجرا شروع فرار خونین مردان مسلح باشد.

سلامت نیوز: ماموران گشت پلیس شهرستان خمین وقتی به یک خودروی پرشیا به‌خاطر سرعت بالایش دستور ایست دادند تصور نمی‌کردند که این ماجرا شروع فرار خونین مردان مسلح باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، حدود ساعت 17:50عصر شنبه، مأموران گشت پلیس شهرستان خمین در منطقه كناررودخانه به یك خودروی پژو پرشیا كه با سرعت زیادی در حركت بود مشكوك شدند. این خودرو 3سرنشین داشت و مأموران به راننده دستور ایست دادند اما وی به سرعت ماشین افزود تا از دست پلیس فرار كند.

از همان زمان بود كه تعقیب و گریز خونین بین پلیس و مردان مسلح شروع شد. خودروی پرشیا با سرعت به فرار ادامه می‌داد و این در حالی بود كه گشت پلیس در پی آن بود. در این هنگام سرنشینان پرشیا برای متوقف كردن خودروی پلیس شروع به تیراندازی كردند. آنها چندین گلوله شلیك كردند كه تعدادی از آنها به‌خودروی پلیس اصابت كرد و در نهایت باعث مجروح شدن یك سرباز و یكی از درجه‌داران پلیس شد. مردان مسلح كه حالا از شهر خارج شده بودند برای فرار مسیر شهرستان گلپایگان را در پیش گرفتند و مأموران كه قادر به ادمه تعقیب نبودند، ماجرا را از طریق بی‌سیم به مركز پلیس مخابره كردند.

    طرح مهار

طولی نكشید كه خبر به پلیس شهرستان گلپایگان رسید و مأموران خود را برای متوقف كردن خودروی مرموز و دستگیری سرنشینان آن آماده كردند. مردان مسلح اما كاملا حرفه‌ای بودند و برای اینكه از سوی پلیس غافلگیر نشوند، در بین راه دانشجوی جوانی به نام زارعی را گروگان گرفته و سوار خودروی خود كردند و به فرار ادامه دادند.

دقایقی بعد وقتی خودروی آنها به نزدیكی شهر گلپایگان رسید، پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی با اجرای طرح مهار در حوالی میدان معلم این شهر به كمین مردان مسلح نشسته بودند تا از ورود آنها به شهر و ایجاد خطر برای مردم جلوگیری كنند. مردان مسلح اما با دیدن مأموران نقشه هولناكی كشیدند كه شهادت 3پلیس را به‌دنبال داشت. آنها درحالی‌كه با شلیك گلوله به‌دست و پای گروگانشان، او را مجروح كرده بودند، از ماشین پیاده شدند و مأموران پلیس را به رگبار بستند. هیچ‌كس پیش‌بینی نمی‌كرد كه آنها دست به چنین كاری بزنند و از همان زمان بود كه درگیری مسلحانه میان پلیس و مردان مسلح شروع شد.

این درگیری پایان خوشی نداشت؛ چرا كه 7‌نفر از مأموران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و یكی از رهگذران كه برای دیدن حادثه به آنجا رفته بود، هدف گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند. شدت جراحت سرهنگ محمد هاشمی، جانشین فرمانده انتظامی گلپایگان و یكی از سربازان به نام صبوحی به حدی بود كه آنها در محل حادثه به شهادت رسیدند و 7نفر دیگر كه مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند. در ادامه تلاش پزشكان برای نجات جان ستوان‌دوم سید مجید مهدوی نیز به جایی نرسید و او ساعتی پس از درگیری مسلحانه روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

    فرار به خوانسار

مردان مسلح پس از شلیك مرگبار به سوی ماموران، خودروی خود را در محل رها كرده و سوار بر یكی از خودروهای پلیس به فرارشان ادامه دادند. آنها این‌بار مسیر شهر خوانسار را در پیش گرفتند. به گفته یكی از شاهدان، مردان مسلح ظاهرا قصد فرار به سمت اصفهان را داشتند اما مسیر را اشتباهی به سمت خوانسار رفتند.

تبهكاران فراری حوالی روستای وانشان، بین مسیر گلپایگان و خوانسار خودروی پلیس را آتش زدند و با كمین در جاده یك كامیون آمیكو یخچال‌دار را سرقت كردند و به فرارشان ادامه دادند. آنها چند دقیقه بعد دوباره برگشتند تا به جاده اصلی بروند كه در هنگام برگشت نیز تیراندازی كردند. مردان مسلح وقتی به روستای «دُر» در مسیر گلپایگان به اصفهان رسیدند كامیون را رها كردند و این بار با تهدید اسلحه یك دستگاه وانت نیسان را به همراه راننده و فرزند پسر او دزدیدند و متواری شدند. به‌دنبال این ماجرا، تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و ردیابی مردان مسلح شروع شد.

مردان جنایتكار كه می‌دانستند پلیس در تعقیبشان است خودروی وانت سرقتی را نیز رها كردند تا بتوانند بی‌آنكه ردی از خودشان به‌جا بگذارند به فرار ادامه دهند. مأموران پلیس وقتی خودروی وانت را پیدا كردند با صحنه هولناكی روبه‌رو شدند. راننده وانت و پسر 17ساله او به ضرب گلوله به قتل رسیده بودند كه جسد راننده داخل ماشین و جسد پسر او در كنار جاده افتاده بود. با پیدا شدن اجساد این پدر و پسر تعداد قربانیان مردان مسلح به 5نفر رسید و این در حالی بود كه اثری از آنها نبود.

    امنیت در شهر

از میان 7 مجروح حادثه گلپایگان 2نفر به دلیل وخامت حال به اصفهان اعزام شده و 5نفر در بیمارستان همان شهر بستری شدند كه یكی از آنها به نام سروان زینلی كه در این حادثه 6گلوله به او اصابت كرده در آی سی‌یو بستری شده‌است. مراجعه مردم شهرستان گلپایگان به بیمارستان برای اهدای خون به مجروحان به حدی بود كه مسئولان استانی را شگفت‌زده كرد. جست‌وجوها برای یافتن ردی از جنایتكاران فراری ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در جلسه شورای تأمین به بیان جزئیات این حادثه پرداخت و گفت: ضاربان ۳ نفر بودند كه در درگیری با نیروی انتظامی گلپایگان یك نفر از آنها كشته شد و ۲ نفر دیگر فراری و تحت تعقیب هستند. وی با تأكید بر اینكه ضاربان هنوز در محدوده جغرافیایی استان هستند، ‌گفت: مردم خونسردی خود را حفظ كنند تا نیروی انتظامی با اطلاعاتی دقیق و منسجم ضاربان را دستگیر كرده و به مردم معرفی كند.

استاندار اصفهان در شورای تأمین نیز با ابراز تأسف از وقوع حادثه ناگوار در این شهر گفت: مأموران جان بر كف نیروی انتظامی گلپایگان با جانفشانی از ورود سارقان و درگیری‌ها به داخل شهر جلوگیری كردند و مردم اطمینان داشته باشند كه هم‌اكنون آرامش كامل در شهر برقرار است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و تمام تلاش شورای تأمین استان برای دستگیری ضاربان ادامه دارد.

    مأموریت ویژه كمیسیون امنیت ملی

در همین حال محمدحسن ابوترابی فرد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز گفت: برخی از اشرار در شهر شهیدپرور گلپایگان دست به رفتارهای غیرقابل تحمل زدند كه شایسته است مسئولان محترم خصوصا كمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به اهمیت موضوع، آن را مورد بررسی قرار دهند. وی ادامه داد: از كمیسیون امنیت ملی می‌خواهیم اقدامات عاجلی برای برخورد با تبهكاران و كسانی كه در این حوزه گرفتار تقصیر یا قصور شده‌اند، داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha